רוסיה מעמיקה אחיזה באזור: תעביר מפציצים גרעיניים לסוריה

על פי דיווחים בתקשורת הרוסית, יועברו המטוסים לבסיס האווירי הרוסי חמיימים שליד לטקיה במערב המדינה – בקרבה מאיימת לאירופה. גם הבסיס עצמו יעבור מודרניזציה בהתאם

פוטין בביקור בבסיס חמיימים, 2017. צילום: אתר הקרמלין/ויקיפדיה

כחלק מהאסטרטגיה הרוסית לחיזוק נוכחותה בסוריה, מתעתדת מוסקבה להעביר מפציצים גרעיניים לבסיס האוויר שלה חמיימים, הממוקם ליד לטקיה במערב במדינה – כך על פי דיווח של היומון הרוסי ״נזוויסימאיה גזטה״.

על פי הידיעה, שצוטטה ב-Middle East Monitor, מבצעת רוסיה תהליכי מודרניזציה לבסיס, ובונה מחדש את מסלול ההמראה והנחיתה, על מנת שיוכלו לנחות עליו ולהמריא ממנו מטוסים אסטרטגיים ארוכי-טווח, בעלי יכולת לשאת נשק גרעיני.

״הבסיס מהווה כלי חשוב לנוכחות הרוסית בסוריה, ונכון יהיה לומר שרוסיה מנסה להרחיב את ההשפעה הגיאו-פוליטית והצבאית שלה כך שתכלול את המזרח התיכון כולו״, אמר לעיתון הרוסי האנליסט האמריקני ג׳וזף טרוויטיק, ממכון החשיבה GlobalSecurity.org.

״מפציצים רוסים המצוידים בטילים שישוגרו מבסיס זה יוכלו לסכן מטרות באירופה ולפגוע בצי האויב במקרה סכסוך״, הסביר טרוויטיק והוסיף, כי מטוסים כאלה יוכלו להגיב ״בצורה יעילה יותר למשברים ומצבים בלתי-צפויים במזה״ת ובצפון אפריקה״.

יוזכר, שבשנה שעברה הסכימה סוריה להעניק לרוסיה שטח נוסף להרחבת בסיס חמיימים. אם כי, על פי ההסכם אמור היה השטח הנוסף להיות מיועד למרכז טיפול ושיקום רפואי עבור אנשי חיל האוויר הרוסי.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית