ועדת חריגים: הישרדות - כן. נינט - כן. תערוכת נשק בדובאי - לא

הצגת נשק ישראלי לשווקים במזרח התיכון המנורמל אינה תירוץ מספיק טוב לאפשר לאנשים לצאת מהארץ. כך קבעה ועדת חריגים 

https://idexuae.ae

בתעשיות הביטחוניות ינסו במשך השבוע "להעביר את רוע הגזירה" בעקבות סירוב ועדת החריגים לאשר את המראתו הבוקר של הראשון מבין שלושה מטוסים, שאמורים היו להטיס לדובאי כ-250 מציגים ומשתתפים בתערוכה הביטחונית הגדולה IDEX 2021 שתיפתח בסוף השבוע. 

ההכנות להשתתפות של כ-40 חברות ישראליות, כולל סיב"ט/משהב"ט, בתערוכה נמשכות זמן רב והושקעו מיליוני שקלים. זו הפעם הראשונה שישראל משתתפת בתערוכה בארץ ערבית, ומכאן החשיבות התדמיתית, וגם העסקית, של השתתפות ישראלית. בתעשיות הביטחוניות אומרים הבוקר כי המשלחת לאבו דבי אמורה להיות בשליחות המדינה, ולכן ייעשו ניסיונות בדרגים הגבוהים ביותר לאפשר השתתפות ישראלית, אפילו מצומצמת משתוכנן.

בתערוכת IDEX השנה באבו דבי משתתפות 62  מדינות, 1,250 מציגים, והנהלת התערוכה מצפה שיבואו אליה יותר מ-100 אלף מבקרים. ועדת החריגים הודיעה כי בחנה מכלול אלמנטים, שלא עלו יפה עם הקריטריונים המנויים בהוראות השעה של הממשלה. ואילו חברת ISDEF, המייצגת בישראל את תערוכת דובאי IDEX 2021, הזהירה מפגיעה תדמיתית כתוצאה מהיעדר התעשיות הביטחוניות בתערוכה. מנכ"ל ISDEF מתי וינברג הבהיר כי החברה עמדה בכל  הקריטריונים הבריאותיים הנדרשים.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית