המשטרה חשפה רשת ייבוא סמים באמצעות "הדארק-נט"

ראשיתה של החקירה, עם קבלת דיווח מרשות המסים- מכס נתב"ג לפני כחודש בדבר איתור מספר חבילות חשודות שבסריקה מקצועית של תכולתן נמצא כי מכילות חומרים שונים החשודים כסמים

תיעוד שלב המעצר. צילום: משטרת ישראל

המשטרה חשפה רשת ייבוא סמים באמצעות "הדארק-נט" והבוקר בתום חקירה שניהלה ימ"ר ת"א, יוגש כתב אישום נגד תושב ת"א ותושבת הדרום בחשד לייבוא וסחר בסמים בהיקף של מליוני ש״ח. היחידה המרכזית במחוז ת"א ניהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה, שעניינה חשד לסחר וייבוא סמים מסוגים שונים בהיקף עצום ארצה, תוך שימוש ברשת "הדארק-נט"  ותאום איסוף ושילוח החבילות באמצעות יישומון סלולארי. 

ראשיתה של החקירה, עם קבלת דיווח מרשות המסים- מכס נתב"ג לפני כחודש בדבר איתור מספר חבילות חשודות שבסריקה מקצועית של תכולתן נמצא כי מכילות חומרים שונים החשודים כסמים בתצורות שונות, לרבות אבקות, כדורים וכיו'. בתוך כך, בלשי ימ"ר ת"א פתחו בחקירה סמויה, במסגרתה ניתחו את מאפייני ההזמנות לאורך השנה האחרונה, עד לחשיפת שיטת הייבוא ב"רשת השחורה" ע"י תושב ת"א, ובהמשך איסוף והעברת החבילות באמצעות תושבת הדרום מנקודות דיוור שונות. 

כאמור,  שוטרי הימ"ר אספו במהלך החקירה הסמויה עדויות וראיות שונות הקושרות עפ"י החשד את תושב ת"א בשנות ה 30 לחייו ותושבת הדרום בשנות ה-20 לחייה לעבירות הייבוא והסחר בסמים , כאשר תחילה עצרו את החשודה במהלך קבלת אחת החבילות החשודות, ואילו בשלב השני של העברת הסמים לידי החשוד, הסתייעו בשוטרת ממחוז ת"א הדומה לחשודה העצורה, כדי לא לעורר את חשדו ובצעו מסירה של החבילה תמורת תשלום מהחשוד, עד למעצרו.

השוטרים ניהלו מעקב ותצפית אחר החשודים ולאחר קביעת מועד ומיקום העברת הסמים, בצעו "בלדרות" של החבילה, במהלכה עצרו את החשודה בדרום הארץ לפני כשבועיים ולאחר מכן את החשוד בעת איסוף החבילה בת"א מאזור גשר יהודית, לצד חיפוש בביתו ותפיסת ראיות נוספות הקושרות אותו עפ"י החשד לעבירות האמורות, ותפיסת מליון ש״ח מזומן החשודים כפדיון הסחר בסמים ואלה הועברו להמשך הליך חילוט.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש, תוך המשך איסור פרסום זהותם עפ"י החלטת שופט לבקשת הסנגור, והבוקר בהתאם לממצאי החקירה יוגש כתב אישום נגד השניים בבימ"ש השלום ת"א  ע"י פרקליטות מחוז ת"א.

הכנסות בסך של 3,070,000 ש״ח

על פי כתבי האישום, שהוגשו על ידי עו"ד קורל שריג - פאפו, שיר בן דוד – כהן וצחי יונגר החל מחודש דצמבר 2018 הקים אברבך רשת לייבוא סמים מסוכנים. במהלך התקופה האמורה, ייבא אברבך בצוותא עם בלבנוב חבילות המכילות סמים מסוכנים דוגמת MDMA, קטמין, LSD, ועוד.

אברבך ייבא את הסמים באמצעות רשת הדארק נט וחשבונות הטלגרם שלו, מסר לספקים פרטי מען בדויים ושילם עבור הסמים באמצעות מטבע וירטואלי מסוג ביטקוין. הסמים נשלחו לישראל על ידי הספקים, כאשר הם מוסלקים באריזות מוצרים שונים, ובהם מזון וצעצועים. הנאשמים עקבו אחר משלוח חבילות הסמים לישראל ומיקומן ועם הגעתן לישראל תיאמו את דרך איסופן, באמצעות שירות המשלוחים "GET DELIVERY" וקיבלו את המשלוח מידי השליח, בסמוך לכתובות המען הבדוי או מען אחר שמסרו לשליח.

בין החודשים דצמבר 2018 ליולי 2019 לאחר הגעת הסמים לארץ פרסם אברבך בחשבונות הטלגרם שבשימושו את מלאי הסמים העומדים למכירה. לאחר שסיכם את פרטי העסקה ואופן האיסוף הטמינה בלבנוב את הסמים עבור הלקוחות  הפרטיים ונטלה את הכסף שהשאירו, במקרים אחרים מסרה את הסמים ישירות ללקוחות הפרטיים במקומות מפגש שנקבעו מראש וקיבלה מהם תשלום.

החל מיולי 2019 ועד למעצרם מכרו הנאשמים את הסמים לסוחרי סמים שונים שפעלו בטלגרם, זאת באמצעות פנייה ישירה לסוחר או באמצעות ערוצים ייעודיים שפתח אברבך. התשלום בעבור הסמים התבצע באמצעות העברת ביטקוין לארנק הדיגיטלי שבשליטתו. סוחרים שלא היה באפשרותם לשלם כאמור, הופנו על ידי הנאשם לחלפן כספים, העבירו לו כסף מזומן עבור רכישת הסם, ובהמשך העביר החלפן מטבעות ביטקוין לארנקו של אברבך. במסגרת פעילותו של עסק הסמים, הפיק אברבך הכנסות בסך של 3,070,000 ₪.

במהלך התקופה הרבלנטית פעל אברבך להסוות ולהסתיר את הכספים אותם הפיק מעסקי הסמים ונמנע מלדווח על התמורה אותה הפיק מעסקי הסמים ובכך השמיט מס. בנוסף, ביצע פעולות ברכוש אסור, על מנת להסוות את מקורו ואת הבעלות על הרכוש האסור, ובכך הלבין את ההון אותו צבר מעסקי הסמים.

בעת הגשת כתבי האישום הוגשו כנגד הנאשמים בקשות למעצר עד תום ההליכים וכן הוגשה כנגד אברבך גם בקשה לחילוט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית