שוב: הברחת כספים מטורקיה לחמאס בעזה

שר הביטחון, בני גנץ, חתם על צו לתפיסת סחורות במאות אלפי שקלים שהועברו על ידי חברות מסחריות במסווה של סחר

שוב: הברחת כספים מטורקיה לחמאס בעזה

אריאל חרמוני ֿ- משרד הביטחון 

הברחות הכספים מטורקיה לחמאס בעזה ממשיכות. כפי שכתבנו לאחרונה אודות השימוש בסוכנות טורקית ממשלתית בשם TIKA להברחת מזומנים לחמאס, מפרסם כעת משרד הביטחון אודות שימוש בחברות מסחריות טורקיות לאותה מטרה. 

על פי הפרסום, בעקבות פעילות משולבת של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) שבמשרד הביטחון, שירות הביטחון הכללי והמכס, חתם שר הביטחון, בני גנץ, על צווים לתפיסת כספים בסך של 121,000 דולרים, אשר הועברו באמצעות חברות מסחריות על ידי חמאס בטורקיה לפעילי חמאס בשטחי איו"ש.

בחודשים האחרונים נוהלה חקירת שב"כ, אשר חשפה ציר העברת כספי טרור ממפקדת החמאס בטורקיה באמצעות חברת TIKKNO PLUS IC VE DIS הטורקית, וחברת SENSE SANITARY COMPANY משכם, אשר הנן בבעלות משותפת של פעילי חמאס עבדאללה פוקהא המתגורר בטורקיה ואיימן מצ'רי מאיזור שכם. בהמשך לפעילות המשותפת של המט"ל, שב"כ והמכס, כאמור, נתפסו מכולות בנמל אשדוד אשר הכילו סחורות בשווי מאות אלפי שקלים ושובש ציר ההעברה.

שר הביטחון בני גנץ: "נמשיך להכות בטרור, ולרדוף את התשתית הארגונית שלו בכל מקום- בישראל ובעולם. אני מברך על הפעילות השוטפת והמשולבת של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, ביחד עם שב"כ, המכס וכלל ארגוני הביטחון, שמונעים יום-יום, העברות כספים ואמצעים שהם הדלק של ארגוני הטרור."

אולי יעניין אותך גם