ממשל ביידן אישר שלוש עסקות נשק ראשונות

הלקוחות הראשונות של הממשל החדש הן ירדן, צ׳ילה ונאט״ו. שווי העסקאות, שטעונות עדיין את אישור הקונגרס, עומד על למעלה מ-200 מיליון דולר

כוחות נאט״ו באימון. צילום: מתוך אתר נאט״ו

ממשל הנשיא ביידן אישר שלוש עסקות נשק ראשונות: לירדן, לצ'ילה ולארגון נאט"ו, בשווי של יותר מ-200 מיליון דולר סה״כ. על העסקאות, שטעונות עדיין את אישור הקונגרס, דיווח אתר האינטרנט של סוכנות השת"פ לשיתוף ביטחוני (DSCA).  

אתר Global Defense News מדווח כי לירדן אושרה אספקת מרכז אימונים והדרכה לטייסי מטוסי קרב F-16 בסך של 60 מיליון דולר. העסקה כוללת מאמני משימה, עזרי אימונים טקטיים, תחנה לייצור תרחישים, מרכז הפעלה, ותחנות תדרוך ותחקור. מטרת המרכז היא קידום רמות האימונים של טייסי F-16 בחיל  הירדני. המרכז ייוצר במפעלי לוקהיד מרטין באורלנדו, פלורידה. במסגרת העסקה עם צ׳ילה, תרכוש סנטיאגו (אם תאושר העסקה) 16 טילים נגד מטוסים SM-2 וציוד נלווה, בסך 85 מיליון דולר.

העסקה השלישית מיועדת לסוכנות התקשורת והאינפורמציה של נאט"ו, המעוניין לרכוש ציוד רדיו במסגרת עסקה ששוויה 65 מיליון דולר. המטרה היא לספק לכוחות הלוחמים של המדינות החברות בנאט"ו נגישות למערכות שליטה ובקרב המתקדמות, שיאפשרו תאימות עם מערכות תקשורת של הצבא האמריקני. מדובר במכשירי קשר UHF TACSAT שינופקו לחברות נאט"ו ולבעלות ברית, לרמות שונות מפיקוד עד ליחידה הטקטית הקטנה ביותר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית