משרד התקשורת מתקף את שיתוף אתרי האנטנות בין ספקי הסלולר

המשרד קבע כי על חברות התקשורת להרחיב את חובת הכיסוי של רשת דור 4 מ-75% ל-95% משטח המדינה

משרד התקשורת מתקף את שיתוף אתרי האנטנות בין ספקי הסלולר

bigstock

המשרד קבע כי על חברות התקשורת להרחיב את חובת הכיסוי של רשת דור 4 מ-75% ל-95% משטח המדינה. כדי לאפשר הרחבת הכיסוי גם למקומות מרוחקים ודלילי אוכלוסין, המשרד יאפשר לחברות להפעיל 120 אתרים שיתופיים על מנת לאפשר קליטה לכלל האזרחים באחוז ניכר משטחי מדינת ישראל.

המהלך הוצג לשר התקשורת בני גנץ, שבירך עליו וביקש ממנכ"לית המשרד לוודא שהמהלך מתייחס גם לכיסוי הנדרש בכבישים עם ריבוי תאונות דרכים ובאזורים ללא קליטה באיו"ש, מאחר ובמקומות אלו הצורך בקליטה הוא חיוני בהיבט הביטחוני והבטיחותי.
 
מנכ"לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין : *"כל אזרח ישראלי בכל מקום זקוק לכיסוי סלולרי - תכלית המהלך היא להרחיב משמעותית לכל חלקי הארץ את פרישת רשת הדור ה-4 לישובים, נתיבי תחבורה, מנהרות, ובשטחים פתוחים כגון אזורי טיולים. המשרד יוודא שהנושא נאכף ומבוצע בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו בהחלטה. רשת דור 4 תהיה רשת העוגן המרכזית במדינת ישראל לשירותי סלולר באופן המאפשר את סגירת הרשתות הישנות והמשך פיתוחה של רשת הדור החמישי. 

הגידול בביקושים לפס רחב והתפתחות הרשתות הניידות בישראל, כמו גם שדרוג רשתות הסלולר תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מעמידות את רשת דור 4 כרשת המרכזית והמשמעותית באספקת שירותי סלולר מתקדמים בישראל ויש אינטרס ציבורי להרחבת פרישתה.
 
המשרד רואה חשיבות רבה באספקת כיסוי סלולרי לכל תושבי ישראל בכל רחבי המדינה, וסבור כי בעת הזו נכון להפעיל את סמכות המשרד לחייב את חברות הסלולר להרחיב את הכיסוי הסלולרי של רשת דור 4. שלב "אבן דרך ד'" הוא השלב האחרון באבני הדרך שהתווה המשרד במכרז הדור ה-4 לכיסוי סלולרי מדורג של חברות התקשורת, שיביא לעלייה בחובות הכיסוי הסלולרי מ-75% ל-95% מכלל שטח המדינה בטכנולוגיה זו.

במסגרת הצעדים שהמשרד מבצע לשיפור הכיסוי הסלולרי חשוב לציין את מכרז התדרים אשר הסתיים לאחרונה, וצפוי לשפר את זמינות הכיסוי לפחות ב-15%, לעומת המצב טרום המכרז. לנוכח הצורך בשיפור איכות השירות הסלולרי הניתן ביישובים מרוחקים מחד גיסא והקשיים בתכנון ורישוי לעניין אתרי סלולר חדשים מאידך גיסא, המשרד יאפשר יישום ההוראות תוך שנתיים, למעט כיסוי ב-5% משטח אזור השירות ו-5% משטח של כביש ארבע ספרתי ותוואי מסילת-ברזל לרכבות משא אשר לענינם ינתנו שנתיים נוספות.

באופן זה, תשתפר נגישות וזמינות שירות דור 4 באופן מדורג: בטווח זמן הקרוב תשתדרג הרשת ביישובים, בצירי תנועה מרכזיים וברוב השטח הפתוח; ולאחר מכן תשתדרג הרשת בצירי תנועה שוליים וביתרת השטח הפתוח.  
 
לצד זאת, החליט המשרד לאפשר לחברות הסלולר באופן וולונטרי ובמתכונת מצומצמת ונקודתית (120 אתרים), לספק כיסוי בעזרת מפעיל אחר באזורים הספציפיים הבאים: אזור החרמון, עמק החולה, גולן צפוני, גולן תיכון, גולן דרומי, גליל עליון מזרחי, אזור אילון, אזור יחיעם, גליל תחתון מזרחי, אזור חצור, אזור כרמיאל, אזור שפרעם, הרי נצרת, רמת כוכב, אזור ים המלח, הר הנגב צפוני, הר הנגב דרומי, אזור הבשור ואזור הערבה, כהגדרתם במפת האזורים הטבעיים בפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
 
כיסוי נקודתי במתכונת זו יעמוד לצד האפשרויות הקיימות כיום לביצוע שיתוף פאסיבי של אתרים ותרנים בלבד, ולביצוע שיתוף רשתות בהתאם למדיניות השיתוף המאושרת של המשרד, זאת במטרה להרחיב את הכיסוי הכולל של רשתות הסלולר ומבלי לפגוע באיכות השירות המסופקת למנויים.

קישור להחלטה באתר
https://www.gov.il/he/departments/policies/11022021