ווינדוורד תספק כלי ניתוח ימיים לאיחוד האירופאי

השימוש בכלים לניתוח ימי נועד לשפר את התמיכה המבצעית למשמר הגבול/משמר החופים של האיחוד האירופי ורשויות אכיפת החוק בעצירה ובמניעה, בין היתר, של הגירה בלתי חוקית ופשע חוצה גבולות בתחום הימי
 

bigstock

חברת וינדוורד (Windward) הישראלית, חברת מודיעין ימי העוסקת בתחום ניתוח ותובנות המסחר הימי, זכתה בתחילת חודש ינואר במכרז של סוכנות הגנת הגבולות והחופים של האיחוד האירופאי (Frontex) לאספקת כלי ניתוח ימיים לסוכנות בשווי מירבי של 2.6 מיליון אירו.

לצורך חוזה זה, סוכנות Frontex מגדירה כלי ניתוח ימי כמערכת שעובדת עם 'ביג דאטה' ימי (למשל נתוני מערכות דיווח ימי, מידע על בעלות/ניהול ספינות, היסטוריה של תנועת ספינות ומידע קוד פתוח רלוונטי). המערכת חייבת להיות מסוגלת לייצר מידע מעניין עבור רשויות משמר הגבול / חוף וסמכויות אכיפת החוק על ידי ביצוע הפעולות הבאות: רכישה, איסוף, אחסון, חיפוש, שאילתה, הדמיה ועדכון 'ביג דאטה' ימי.  

ניתוח, זיהוי/סיווג איומים בסיכון גבוה, הערכת סיכונים ימיים והסברה על מדיניות ופרקטיקה בתחום עבודה זה בתחום הימי; ביצוע יכולות אנליטיות לחקר שיטתי של סביבת הסיכון הימי ולספק סט מוצרים, כגון התראות/פרופילי סיכון, סקירות אסטרטגיות תקופתיות, ניתוח אזורי ים ומפות סיכונים של האיחוד האירופי ושל האזורים השונים באיחוד.

בהזמנת הרכש מוסרת הסוכנות כי מטרת המכרז היא להקים יכולת אנליטית ייעודית שתחקור באופן שיטתי את סביבת הסיכון הימי ותספק סט מוצרים שיזהו איומים בסיכון גבוה, יעריכו סיכונים ימיים ויידעו את בעלי העניין העיקריים: קובעי המדיניות וגורמי אכיפת החוק. כך, השימוש בכלים לניתוח ימי נועד לשפר את התמיכה המבצעית שנותנת סוכנות Frontex למשמר הגבול/משמר החופים של האיחוד האירופי ורשויות אכיפת החוק בעצירה ובמניעה, בין היתר, של הגירה בלתי חוקית ופשע חוצה גבולות בתחום הימי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית