ביידן מטיל סנקציות על החונטה במיאנמר

נשיא ארה״ב אישר צו ש״יאפשר הטלת סנקציות מידיות על מנהיגי הצבא שעמדו מאחורי ההפיכה, על העסקים שלהם וכן על בני משפחתם״. עוד הודיע על הקפאה של מיליארד דולר מכספי הממשלה המוחזקים בארה״ב

נזירים מפגינים נגד ההפיכה במיאנמר, השבוע. צילום: AKOSIPRECIOUS via REUTTERS

עשרה ימים אחרי שצבא מיאנמר ביצע הפיכה, תפס את השלטון במדינה ועצר את המנהיגה הנבחרת, אנג סן סו צ׳י, ובכירים נוספים, אישר אמש (ד׳) נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן צו נשיאותי להטלת סנקציות על האחראיים, וקרא לשחרור העצורים.

בהצהרה קצרה, אמר ביידן כי הצו יאפשר לממשלו ״להטיל סנקציות מידיות על מנהיגי הצבא שעמדו מאחורי ההפיכה, על העסקים שלהם וכן על בני משפחתם״, וכי כבר השבוע תתבצע פעולת זיהוי יעדי סנקציות אלה. עוד הודיע הנשיא על הקפאה של מיליארד דולר מכספי הממשל הבורמזי המוחזקים בארה״ב, על מנת למנוע מהצבא להגיע אליו. ארה״ב מתייחסת למדינה בשמה המסורתי ״בורמה״, הנמצא בשימוש אצל מתנגדי שלטון החונטות, שהחליף את השם למיאנמר לפני כשלושים שנה.

על אף שביידן לא ציין שמות ספציפיים, יש להניח שבראש הרשימה נמצא הגנרל מינג אונג הלינג, ראש הצבא שפיקד על ההפיכה ועתה מתפקד כשליט המדינה. סוכנות הידיעות רויטרס מציינת כי הגנרל כבר מצוי תחת סנקציות אמריקניות משנת 2019, כמו גם בכירי צבא נוספים, בגין התעללות בבני מיעוט הרוהינגה ובמיעוטים אחרים במדינה.

מאז ההפיכה גודשים אזרחי מיאנמר את הרחובות בהפגנות המוניות. כתגובה, אסר הצבא על התקהלות של למעלה מחמישה אנשים והטיל עוצר לילי על הערים הגדולות במדינה. כמו כן, נחסמו הרשתות החברתיות במדינה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית