רוסיה - סוריה - ארה״ב - רמת הגולן: בכירים ישראלים בשיחות לקרמלין 

בירושלים כנראה רוצים לוודא שהתמיכה של פוטין בפעילות צה״ל בסוריה לא תפגע לאור המהלכים האמריקאים מול איראן ורוסיה. פרשנות 

http://kremlin.ru/events/president/news/64671/photos/64949

בימים האחרונים מתרחשים מספר אירועים הקושרים בין רוסיה, ישראל, ארה״ב וסוריה. לכאורה, לא קשורים. אולם, במזרח התיכון, הכל קשור. במוקדם או מאוחר. בנימין נתניהו התקשר לפוטין. גבי אשכנזי דיבר עם סרגיי לברוב. בני גנץ דיבר עם שויגו. שמועות שהרוסים מחפשים גופות ישראלים בבתי קברות בסוריה. מזכיר המדינה האמריקאי מטיל ספק בריבונות ישראלית ברמת הגולן

אלו האירועים מהימים האחרונים. רצף של שיחות ״אקראיות״ בין בכירים ישראלים לרוסים, שמועות מצד הרוסים והצהרות מצד הבית הלבן. ״שוחחתי בטלפון לפני זמן קצר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסוגיות האזוריות ועל המשך התיאום בין ישראל לרוסיה מול התפתחויות ביטחוניות באזור״, כתב נתניהו בציוץ. 

מלשכת שר הביטחון בני גנץ, פרסמו היום (ד') כי הוא דן עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו בנוגע לאתגרים הביטחוניים במזה״ת ובסוריה בפרט. ״גנץ ושויגו סיכמו להמשיך בשיח החשוב בין רוסיה לישראל כדי לשמור על ביטחון הכוחות, וכן על הצורך בקידום צעדים הומניטאריים במרחב״, נכתב בפרסום.

״כמו כן, שר הביטחון גנץ העלה בפני מקבילו את הצורך לפעול במשותף מול האופן המגמתי שבו נוהג בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, והשניים סיכמו כי ישנה חשיבות להמשיך לפעול בכדי לשמר את יכולתן של מדינות להגן על עצמן מפני איומי טרור.״ 

אשכנזי כתב: ״‏קיימתי שיחה טובה וארוכה עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. לרוסיה תפקיד חשוב במזה"ת, במיוחד בכל הנוגע לבלימת התגרענותה של איראן ומאמצי ההתבססות שלה באזור. ‏השנה אנחנו מציינים 30 שנה לחידוש היחסים בין ישראל ורוסיה. סכמתי עם השר לברוב לחגוג את חידוש היחסים בשורת אירועים בישראל וברוסיה, שידגישו את עוצמת הקשר בין העמים.״ 

המטרה: המשך התמיכה של פוטין בפעילות ישראלית בסוריה

אזכיר כי ביידן טרם דיבר עם נתניהו, ובמקביל מזכיר המדינה שלו מאותת שהסיכומים עם טראמפ בנוגע לרמת הגולן לא תקפים. ביידן גם חוזר למועצת זכויות האדם של האו״ם, מאותת לאיראן הוא רוצה הסכם ומספק תקווה חדשה למו״מ עם הפלסטינים. 

בירושלים כנראה רוצים לוודא שהתמיכה של פוטין בפעילות צה״ל בסוריה לא תפגע, במידה וביידן יפעיל גזר על הקרמלין. ביידן חתם בימים הראשונים לתפקידו על הארכת הסכמי בקרת נשק עם רוסיה, צעד שנחשב ידידותי לפוטין אחרי שהאחרון הפר את הסכם הטילים לטווח של 5500 ק״מ בתקופת טראמפ. למי שלא זוכר, רוסיה פיתחה טילים שאסור היה לה על פי ההסכם עם ארה״ב. 

נראה כי בישראל נופל האסימון שהתמיכה האמריקאית בפעילות נגד האיראנים בסוריה יכולה לקבל פחות לגיטימציה מהבית הלבן. זה גם יכול מצידו להפעיל לחצים על רוסיה להגביל את ישראל בסוריה. שיש סבב שיחות מירושלים למוסקבה, זה מאותת לעיתים על שינוי צפוי בזירה שלנו. בהקשר הרוסים, הקשר אתם אף פעם לא בחינם. השאלה מה תשלם ישראל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית