יש מעצמת חלל במזרח התיכון: קוראים לה איחוד האמירויות

איחוד האמירויות הגיעה למאדים. הגששית של האמירויות הגיעה בשלום לסביבת המאדים והחלה להקיפו למטרות מחקר מדעי. חגיגות בצבע אדום בדובאי ובאבו דבי

https://twitter.com/HopeMarsMission/status/1359407767178641410?s=20

"המשימה הושלמה" - כך צייץ בטוויטר סגן נשיא איחוד האמירויות מוחמד בין ראשיד אל-מחטום כאשר מרכז הבקרה בדובאי דיווח שהחללית הרובוטית HOPE 'תקווה' הגיע לסביבות כוכב הלכת מאדים והחלה לבצע הקפות סביבו למטרות מחקר מדעי. איחוד האמירויות היא המדינה החמישית בעולם, והמדינה הערבית הראשונה, ששולחת חללית למאדים, והשבוע ובשבוע הבא אמורות להצטרף שם עוד שתי חלליות מסין ומארה"ב, של נאס"א. 

החללית 'תקווה' עשתה דרך ארוכה של 300 מיליון ק"מ מאז שוגרה בחודש יולי שעבר ממרכז החלל ביפן לכיוון מארס. היא שוגרה במרווח זמן קצר בן חודשיים שבהם המאדים וכדור הארץ הכי קרובים לשמש, וזה קורה פעם בשנתיים. בהגיעה לסביבות כוכב הלכת ביצעה החללית של איחוד האמירויות תמרון סיבוב אוטומטי (MOI), שבו הואטה מהירות השיוט מ-75 אלף מייל לשעה ל-11 אלף מייל לשעה, וזה נעשה באמצעות הפעלה אוטומטית של ששה מנועים למשך 27 דקות.

תרגיל תמרון כזה הוא מסוכן ומורכב, שכן מופעלים על הגוף החללי לחצים גדולים. אך לדברי מנהל הפרוייקט עמראן שראף התרגיל היה מוצלח, ומעתה יתחיל שלב איסוף החומר המדעי, שיתמקד בחקירת האטמוספרה של המאדים ומזג האוויר על הכוכב ובסביבתו. ניו יורק טייס מסביר כי לא ניתן לשלוט בחללית ידנית בטווחים אלו, ולכן כל תכנון החללית כוון לביצועים אוטומטיים-רובוטיים. 

באיחוד האמירויות היו אמש חגיגות גדלות להצלחת המשימה ומגדלי ענק הוארו באדום, צבעי המאדים. איחוד האמירויות קיבלה מקום של כבוד בקבוצה קטנה של מעצמות חלל ששיגרו גוף חללי להקפת המאדים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית