לראשונה: אישה בתפקיד סגנית מזכיר ההגנה בארה״ב

קת׳לין היקס עמדה בראש צוות המעבר של ביידן בפנטגון. משרד ההגנה מסר כי היקס תעבור בצמוד למזכיר אוסטין כדי להפוך את האסטרטגיה האמריקנית להתמודדות עם סין ורוסיה מתיאורטית למבצעית

קת׳לין היקס, סגנית מזכיר ההגנה האמריקני. צילום: US DoD, by EJ Hersom

הסנאט האמריקני אישר את מינויה של קת׳לין היקס לתפקיד סגנית מזכיר ההגנה, והיא תהיה האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד זה. משרד ההגנה מסר, כי היקס תעבוד בשיתוף פעולה עם המזכיר, לויד אוסטין, על מנת להפוך את האסטרטגיה האמריקנית להתמודדות עם סין ורוסיה מתיאורטית למבצעית. בשבועות הקרובים, יערוך משרד ההגנה סקירה של הפריסה הגלובלית של כוחות ארה״ב.

״סכסוך מזוין בין ארה״ב לסין אינו רצוי, אך אינו בלתי נמנע. לצבא ארה״ב תפקיד קריטי במניעת תוצאה כזו״, אמרה היקס בדיון האשרור שלה, שנערך ביום ב׳ השבוע. ״גם כשאנו ניצבים מוכנים, כיום, אנו חייבים לבצע מודרניזציה לרעיונות, יכולות, כוח העבודה והתקציב שלנו, כדי שההרתעה תחזיק מעמד״.

היקס עמדה בראש צוות המעבר של הנשיא ג׳ו ביידן בפנטגון. היא התחילה את הקריירה הציבורית שלה בשנת 1993, כמתמחה בפנטגון, והגיעה עד לתפקיד סגנית תת מזכיר ההגנה למדיניות הגנה בממשל אובמה. כמו כן, כיהנה כסגנית נשיא בכירה במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינ״ל, אחד מצוותי החשיבה החשובים של וושינגטון

״אני מצפה לעבוד לצד נשים וגברים, מהאזרחות ומהצבא, שמקדישים את חייהם להגנה הלאומית שלנו״, אמרה היקס. ״הם הקולגות והחברים שלי, ולא אוכל להיות גאה יותר באפשרות לשרת עמם שוב״.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית