צבא ארה"ב בחן את מערכת Fire Weaver של רפאל

ה-Fire Weaver הינה מערכת חיישן-יורה מתקדמת המשתמשת בתוכנת בינה מלאכותית לסיוע לקבלת החלטות ובנתוני שטח תלת-ממדיים המיועדת לצבא ארה"ב
 

מערכת ספייק מחוברת להדק חכם. צילום: רפאל

חברת רפאל מערכות הגנה מתקדמות הודיעה השבוע (שני) כי יחד עם חברת-הבת שלה בארה"ב, רפאל מערכות קיימות גלובליות (RSGS) הציגו את מערכת ה-Fire Weaver (הדק חכם), מערכת חיישן-יורה מתקדמת המשתמשת בתוכנת בינה מלאכותית לסיוע לקבלת החלטות ובנתוני שטח תלת-ממדיים המיועדת לצבא ארה"ב, בפני צבא ארה"ב בתחילת חודש פברואר.

התצוגה נערכה במסגרת אירוע AEWE 2021  בו נעשים ניסויים ומוערכות טכנולוגיות מתקדמות התומכות במאמצי המודרניזציה של צבא ארה"ב. יוזכר כי בסוף חודש ינואר דווח באתר ישראלדיפנס כי באותו אירוע (AEWE) בחן צבא ארה"ב גם את טיל הנ"ט SPIKE-SR מתוצרת רפאל. באותו אירוע הציגה רפאל גם את מערכת התקשורת מבוססת-התוכנה רחבת הפס BNET מתוצרתה.

מערכת ה-Fire Weaver משתלבת כיישום תוכנה פתוח ומודולרי עם מערכות ניהול קרב קיימות ואמצעי מחשוב טקטיים אחרים. ה-Fire Weaver משפר את יכולת הלחימה הקרקעית עם מודעות מצבית משופרת ויכולת למקסם את כוח הלחימה הזמין בסביבות חסרות יכולת GPS. המערכת מרשתת חיישנים ותצורות יחד, ומספקת הבנה משותפת על תמונה מבצעית משותפת דיגיטלית לחלוטין (COP) מתוגברת במציאות רבודה של מודיעין בשדה הקרב.

התוצאה היא מודעות אינטואיטיבית למצב ושפה חזותית משותפת "על הכוונות" בשדה הקרב עבור מפקדים וחיילים שמאפשרת להם לסגור לולאות חיישן-יורה בשניות. מערכת ה-Fire Weaver הנה גורם מרכזי להגברת הקטלניות הדרושה לעוצבות חי"ר של צבא ארה"ב המפעילות פעולות מרובות תחומים.

לדברי רפאל, תצוגה זו הינה מאמץ משותף של צבא ארה"ב ושל רפאל, כאשר הצבא סיפק צוות הערכה מבצעי וכיתת חיילים, כולל לוחמים ותיקים וחיילים זוטרים ששימשו כיחידת הניסויים (EXFOR) של הצבא. באירוע AEWE חיילים הפעילו את החיישנים ושימשו כיורים כדי לזהות ולפעול למול מטרות מרובות, והשיגו תוצאות תוך שניות כאשר באופן רגיל דבר שכזה לוקח דקות.

האלגוריתמים של תוכנת הבינה המלאכותית לסיוע לקבלת החלטות מספקים זיווגים של יעדים ומערכות נשק המבוססים על מערכת כללים קבועה מראש הנשלטת על ידי המפקד, עם נוכחות אנושית מתמדת בלולאת קבלת ההחלטות הטקטיות הקטלניות. החיילים קיבלו הכשרה של חצי יום והפעילו את המערכות בעצמם, ונתנו משוב על האינטואיטיביות שלה לגבי ההבדל שהיא תעשה בלחימה. 

לדברי לוטננט ג'נרל (בדימוס) ג'ו אנדרסון, נשיא ומנכ"ל חברת רפאל מערכות קיימות גלובליות, "ה-Fire Weaver מספק לחיל הרגלים של צבא ארה"ב יתרון בולט. טכנולוגיה מוכחת זו זמינה כיום לכושר תמרון גבוה, שרידות וקטלניות. אנחנו מעריכים את ההזדמנות להפגין את המערכת באירוע AEWE 21 ומצפים לעבוד עם הצבא על אתגרי המודרניזציה כנגד האיומים והיריבים העתידיים שלנו."

בעקבות האירוע של AEWE 21, דנו קצינים בכירים בצבא ארה"ב באפשרות לכלול את ה-Fire Weaver ומערכות אחרות של רפאל באירועי ניסוי ובחינה עתידיים של פיקוד המודרניזציה המשותף של הצבא כדוגמת AEWE 22 שייערך בחודש ינואר 2022.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית