אירונאוטיקס רוכשת את חטיבת הפתרונות המשולבים של מגל מערכות בטחון

שווי הרכישה כ-35 מיליון דולרים והיא צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של 2021
 

משה אלעזר צילום: דוברות רפאל
 

קבוצת אירונאוטיקס, חברת-בת של רפאל המפתחת ומספקת פתרונות משולבים מתקדמים למשימות מודיעין והגנת המולדת המבוססים על כלים בלתי מאוישים, מטעד"ים ותקשורת לשווקי ביטחון והגנת המולדת, הודיע היום (שני) כי היא רוכשת את חטיבת הפתרונות המשולבים של מגל מערכות בטחון, כולל כל הפעילות העולמית וחברות הבת של החטיבה. סכום הרכישה הוא כ-35 מיליון דולרים והיא צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של 2021.

לדברי אירונאוטיקס הרכישה מהווה אבן דרך מרכזית בהמשך הרחבת פעילותה של קבוצת אירונאוטיקס לשווקים צבאיים מתקדמים נוספים והגנת המולדת. "אנו שמחים כי חטיבת הפתרונות המשולבים של מגל - המובילה בעולם בתחום פתרונות הגנת המולדת (HLS) ואבטחה מערכתית - מצטרפת לקבוצת אירונאוטיקס ובכך מרחיבה את היצע הפתרונות המוכח של הקבוצה", אומר משה אלעזר,מנכ"ל קבוצת אירונאוטיקס.

"יחד עם הסינרגיה שלנו עם רפאל והחברות הביטחוניות בקבוצת סטולרו, רכישת חטיבת הפתרונות המשולבים של מגל מהווה מכפיל כוח לקבוצה כולה, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת מנעד הלקוחות. זוהי מדרגה נוספת ביכולתנו לספק פתרון הוליסטי מקיף ללקוחותינו ברחבי העולם, באמצעות כלל החברות בקבוצה, אשר תכלול גם את חטיבת הפתרונות המשולבים של מגל."

בהודעה שהוציאה חברת מגל היא אומרת כי ההחלטה האסטרטגית למכור את חטיבת הפרויקטים שלה תאפשר לחברה להתמקד במתן מוצרים עשירים בטכנולוגיה, פתרונות ושירותים נלווים בארבעת התחומים העיקריים שלה: אנרגיה, לוגיסטיקה, תשתיות קריטיות ומתקני כליאה. תחומים אל מספקים למגל את ההזדמנות הגדולה ביותר להגדיל את היצע שווקי האבטחה והשווקים הנלווים לכך תוך הרחבת בסיס הלקוחות שלה.

לאחר מכירת חטיבת הפרויקטים, מגל תמשיך להפעיל את חטיבת המוצרים Senstar שלה, עם מתקני פיתוח וייצור הממוקמים בקנדה. במהלך 12 החודשים האחרונים הכנסות סנסטאר היוו 46% מכלל ההכנסות של קבוצת מגל תוך שהיא מספקת רווח גולמי שולי של 64%, לעומת הרווח הגולמי של הקבוצה בשווי 45%. המחקר והפיתוח של סנסטאר במהלך 12 החודשים האחרונים היוו 12% מהכנסותיה, לעומת 8% של הקבוצה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית