תראו מופתעים: דו״ח של האו״ם מאשר שיתוף פעולה בטילאות בין צפ״ק לאיראן 

באו״ם התעוררו, וכעת מודים כי צפ״ק עוזרת לאיראן לפתח ולייצר טילים. שיתוף הפעולה לא צריך להפתיע איש. התמונה על הקיר כבר זמן רב 

http://www.rodong.rep.kp/en/index.php?strPageID=SF01_02_02&newsID=2021-02-09-0001_photo

איראן וצפון קוריאה שיתפו פעולה בפרויקטים ארוכי טווח לפיתוח טילים בשנה שעברה, כך על פי דו"ח סודי של האו"ם שעשוי ללחוץ על ממשל ביידן להגיב לאחד המשברים הגיאופוליטיים הגדולים הראשונים שלו. הפרסום של בלומברג

"שיתוף פעולה חוזר זה כלל העברת חלקים קריטיים, במשלוח האחרון, הקשורים למערכת יחסים זו המתרחשת בשנת 2020", פאנל עצמאי של מומחים לניטור סנקציות על צפון קוריאה אמר בדו"ח. פאנל האו"ם קיבל מידע המראה, כי מרכז המחקר שהיד חאג' עלי מואבהד (Shahid Haj Ali Movahed) באיראן קיבל "תמיכה וסיוע" ממומחה הטילים של צפון קוריאה עבור רכב שיגור לחלל, וצפון קוריאה הייתה מעורבת במשלוחים מסוימים לאיראן.

בתגובה לטענות אמרה איראן לחברי הפאנל כי "סקירה ראשונית של המידע שנמסר לנו על ידי הפאנל מצביעה על כך שייתכן כי נעשה שימוש במידע כוזב ובנתונים מפוברקים בחקירות וניתוחים של הפאנל", כך עולה מהדו"ח, שראו בבלומברג.

הפאנל ציטט הערכה של מדינה חברה כי "סביר מאוד שניתן יהיה להרכיב מתקן גרעיני על הטיל הביניבשתי [של צפון קוריאה], וסביר גם שניתן יהיה להרכיב מתקן כזה על טילים קצרי טווח.״ עם זאת, הפאנל מחזיק בדעה כי ייתכן ולצפ״ק עדיין יש בעיה עם פיזור חום ברש״ק בעת כניסתו מחדש לאטמוספירה. טענה הנמצאת כבר שנים במרכז המחלוקת בין מומחים מערביים לטילאות. 

הפאנל בדק גם את המל"טים שהוצגו על ידי צפון קוריאה במהלך מצעד אוקטובר האחרון, וזיהה אותם כ"Mavic 2 Pro" המיוצר על ידי חברת הטכנולוגיה DJI הסינית. החברה "טרם הגיבה לפניית הפאנל", הוסיף הפאנל.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית