מערכת ממוחשבת לניהול מתחם חיסוני קורונה

המערכת מורכבת ממסכי שאלון למחוסנים, יצירת מאגר ידע ויצירת טפסים מקוונים באמצעות פלטפורמת ה-PowerApps של מיקרוסופט, אותם ניתן לשתף בלחיצת כפתור עם משרד הבריאות

צילום: באדיבות הרצליה מדיקל סנטר

לצורך הקמת מתחם חיסוני הקורונה בהרצליה מדיקל סנטר, היה בית החולים זקוק למערכת שתדע לנתב את המידע שמתקבל מהמטופלים, ולנהל אותו בצורה מהירה מול משרד הבריאות. ואמנם, בזמן שיא של פחות מ-12 שעות, פיתח צוות ה-IT של המדיקל סנטר מערכת לרישום ולמעקב אחרי מחוסנים, באמצעות פלטפורמת ה- PowerApps של מיקרוסופט.

המערכת שנבנתה מורכבת ממסכי שאלון למחוסנים, יצירת מאגר ידע ויצירת טפסים מקוונים, אותם ניתן לשתף בלחיצת כפתור עם משרד הבריאות. המערכת מותאמת לטאבלטים ומשמשת את אנשי הצוות הרפואי במתחם החיסונים המיוחד. בית החולים מדווח, כי בתום היום הראשון הצליחה האפליקציה להפחית את משך זמן הטיפול הממוצע במחוסן ב-40%. בנוסף, כבר באותו היום פותחו מודולים חדשים לאפליקציה ונוספו לה עוד יכולות.

דורון כרמי, מנמ"ר הרצליה מדיקל סנטר: "בפועל המערכת קיבלה את פרטי המטופל על ידי שאלון דיגיטלי, והיא ידעה לנתב ולרכז את הדאטה עבור משרד הבריאות. בנוסף, המערכת היוותה גיבוי עבור מערכת קופת החולים כללית. חיברנו את המערכת החכמה למערכת של זימון תורים, ובעזרתה הצלחנו גם לזמן מאות מטופלים ביום, מה שעזר להוריד מהעומס שנוצר אצל מטופלי קופת החולים כללית. זו הצלחה גדולה עבורנו".

לירן דבי, מומחה פתרונות ענן במיקרוסופט ישראל: "הפרויקט של הרצליה מדיקל סנטר הוא מיוחד, ומחמם את הלב לראות מהלך אדיר שכזה בתקופה הנוכחית. יתרונה הגדול של פלטפורמת ה- PowerApp הוא בפשטות ובקלות השימוש שלה, עבור בנייה של תוכנות ואפליקציות לארגונים ללא צוותי פיתוח. לפני כמה חודשים אמר מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, סאטיה נאדלה, שהקורונה האיצה בחודשים ספורים תהליכים שבעבר היו נמשכים שנים. אני מאמין שהמדיקל סנטר היא דוגמא נהדרת לכך".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית