שת״פ בין דיוק לאלביט לשיווק והפצה עולמית של מע׳ TIKAD

ה-TIKAD הינה מערכת רובוטית מתקדמת של חברת דיוק המותקנת על גבי כטב"מ וחמושה בכלי נשק קלים. אלביט תשקיע עד 6 מיליון דולרים בקווי ייצור ופיתוח וכן תשלם תמלוגים לחברת דיוק לתקופה של 15 שנה 

מערכת TIKAD, מתוך אתר האינטרנט של Duke Robotics

חברת UAS Drone Corp, העוסקת בטכנולוגיות רובוטיקה ופתרונות רחפנים, הודיעה בשבוע שעבר כי חברת הבת הישראלית בבעלותה, דיוק איירבורן מערכות, חתמה על הסכם שיתוף-פעולה לשיווק ומכירות גלובליים עם חברת אלביט מערכות יבשה ולייצור ופיתוח נוסף של ה-TIKAD, מערכת רובוטית מתקדמת של חברת דיוק המותקנת על גבי כטב"מ וחמושה בכלי נשק קלים.

על פי התנאים העיקריים של הסכם השיתוף, תשקיע אלביט עד 6 מיליון דולרים בקווי ייצור ופיתוח נוסף של TIKAD ותשלם תמלוגים לחברת דיוק לתקופה של 15 שנה, בעקבות הכנסות מצטברות של 50 מיליון דולר ממכירות TIKAD. חברת דיוק תשלם לאלביט שיעורי תמלוגים דומים בגין הכנסות שקיבלה דיוק ממכירת המערכת הרובוטית המתקדמת שלה לשימוש אזרחי, באם מערכות כאלה יכללו ידע חדש שפותח על ידי אלביט.

יש להזכיר כי ביוני 2020 השלימה UAS Drone Corp את הרכישה של חברת דיוק רובוטיקס, שפיתחה את TIKAD, מערכת רובוטית מתקדמת שנועדה לשרת את הצורך הגובר בפתרונות טכנולוגיים בתחום הלחימה. על פי הודעת החברה, טכנולוגיית הייצוב המהפכנית של דיוק רובוטיקס מאפשרת ירי מדויק מרחוק בזמן אמת של כלי נשק קלים ושל נשק באמצעות פלטפורמה אווירית בלתי מאוישת. האלגוריתמים הקינמטיים המורכבים והסודיים עונים על הצורך החיוני של לחימה מודרנית לשימוש מרחוק במערכות נשק, בכדי להתמודד עם יעדים עוינים מרוחקים, ללא סיכון ללוחמים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית