ישראל ויוון מחזקות קשרים

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, הגיע לארץ לביקור. על הפרק, שת״פ תיירות עם אתונה. לאחרונה חתמה יוון על הסכם רכש ביטחוני גדול עם ישראל 

נתניהו ומיצוטקיס, אתמול. צילום: רועי אברהם, לע״מ

״כולם יודעים שהתיקים נגדי תפורים, והיום התברר שהם לא תפורים עד הסוף״, כך אמר אמש (ב׳) ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהתייחסות ראשונה מאז הבוקר לדיונים במשפטו. הוא אמר את הדברים כשלצידו מקבילו היווני, קיריאקוס מיצוטקיס, בתחילת מסיבת עיתונאים של השניים.

״לא נראה לי שימהרו לשלב ההוכחות לפני הבחירות, כי זה ייתפס כהתערבות בוטה, ואם זה יהיה אנחנו הולכים לנצח בגדול", אמר נתניהו בהתייחסות לבקשת סנגוריו מאתמול לדחות את שלב הראיות במשפטו בשלושה חודשים לפחות. ״כולם רואים שהתיקים שלי מתפוררים. המציאו עבירה שלא קיימת בספר החוקים באף מדינה, לא של ישראל ולא של יוון״.

״ראש ממשלת ישראל משמיץ את מערכת המשפט שלנו מול ראש ממשלת יוון. זוהי הוכחה לעומק הפגיעה בשיקול הדעת של נתניהו״, כתב בתגובה בטוויטר שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ. ״השופטים ואך ורק הם יקבעו את מועד הדיון, את אופן התנהלותו וגם את פסק הדין. נתניהו, לישראל יש מערכת משפט ישרה וחזקה גם אם זה לא מוצא חן בעינייך״.

בהמשך מסיבת העיתונאים, הצהירו שני המנהיגים על הסכם פעולה תיירותי בין שתי המדינות, שעתיד לצאת לדרך בחודשי האביב ולהיות רלוונטי לאוכלוסייה המחוסנת נגד נגיף הקורונה. במסגרת ההסכם, בעלי תעודת מתחסן מישראל ומיוון יוכלו לבקר במדינה השנייה בלי צורך בבדיקת קורונה או בבידוד. ההסכמים נחתמו על ידי שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו היווני, ניקוס דנדיאס. עוד אמר נתניהו כי בפגישתו עם מיצוטקיס לפני מסיבת העיתונאים, שוחחו השניים על שיתופי פעולה אזוריים שונים דוגמת צינור הגז המתוכנן EastMed

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית