היום: נציגי פתח וחמאס נפגשים במצרים

המטרה היא להגיע להסכמות שיאפשרו את קיום הבחירות ברשות הפלסטינית בהמשך השנה. גם פלגים נוספים ישתתפו בשיחות, הצפויות להימשך בין יומיים לשלושה

נציגי פתח וחמאס בשיחות במוסקבה, 2019. צילום: Pavel Golovkin/Pool via REUTERS

משלחות חברי הפלגים הפלסטינים השונים הגיעו לקהיר, לקראת סבב דיונים בנוגע לבחירות לרשות הפלסטינית, הצפויות בפעם בפעם הראשונה מזה 15 שנה בחודשים מאי (בחירות כלליות) ויולי (בחירות לנשיאות). מטרת השיחות, העתידות להיערך במשך יומיים או שלושה החל מהיום (ב׳), היא לסייע לארגונים השונים למצוא את הדרך לגשר על הפערים הרבים ביניהם ולהגיע להסכמות פרוצדורליות וחוקיות, על מנת שהבחירות יתקיימו כסדרן ובזמן. ראשי הצוותים הם ג׳יבריל רג׳וב, מזכ״ל פתח, וסאלח אל-ארורי, סגן מפקד חמאס.

העיתון א-שארק אל-אווסט מדווח, כי לכל משלחת תינתן האפשרות לשטוח את דרישותיה וחששותיה בנוגע לבחירות, וכי הדגש יינתן על הגעה להסכמות בין הפתח לחמאס. ישנם מספר סלעי מחלוקת עיקריים, בכללם איזו סמכות פוליטית תשמש כאסמכתא בבחירות, וכן האם יוקם בית משפט שישפוט בנושא הבחירות, דבר שפתח מעוניין בו מאוד, למול חמאס שמתנגד.

ה״טיימס אוף איזראל״ מציין כי רבים ספקנים כי הבחירות אכן יתקיימו בסופו של דבר, שכן כבר היו ניסיונות לקיים מערכות בחירות בעבר שכשלו. אך גורמים בפתח אומרים שזו הפעם הראשונה מזה למעלה מעשור שנשיא הרשות, מחמוד עבאס, מפרסם צו בחירות. ״לאנשים יש את הזכות להיות סקפטיים, אולם כעת, לאחר שהצד שלנו פרסם את הצו, נקיים את הבחירות על פי לוח הזמנים שנקבע״, אמר לעיתון עזאם אל-אחמד, בכיר בפתח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית