לראשונה, יקבל נשיא ארה״ב תדרוכים ממומחים מתחלפים

עד כה היה אדם אחד אחראי על התיאום למול סוכנויות המודיעין השונות, פיקוח על חיבור המסמך היומי והעברת התדריך. ראשת הביטחון הלאומי מפצלת את התפקיד

Official White House Photo by Adam Schultz

מורגן מוייר, אנליסט CIA ותיק שסיפק לנשיא ביידן את תדריכי המודיעין היומיים הועבר לתפקיד אחר בבית הלבן. ה״ניו יורק טיימס״ מעדכן כי באופן מסורתי, כולל תפקיד המתדרך תיאום למול 18 סוכנויות המודיעין השונות ופיקוח על חיבור מסמך המודיעין היומי המועבר לנשיא (מה שידוע כניהול ״שילוב המשימה״), וכן העברת התדרוך עצמו לנשיא. באופן יוצא דופן, בממשל הנוכחי יתחלק תפקיד המתדרך פנים-מול-פנים בין מספר אנשים שונים, כשמוייר עדיין נושא בתחומי האחריות האחרים.

עוד מדווח העיתון, כי מינויו של מוייר למתדרך האישי של הנשיא התקבל בהפתעה, משום שכבר נשא בתפקיד זה תחת ג׳ורג׳ בוש הבן, וזו הפעם הראשונה בארה״ב שמתדרך נבחר לחזור לתפקיד תחת נשיא אחר. פקידים בלשכת מנהל הביטחון הלאומי עודדו זה מכבר את פיצול התפקיד, וראשת המודיעין הלאומי, אווריל היינס, נדרשה לעניין. בימים האחרונים, כך על פי הדיווח, הביאה היינס מספר מתדרכים מומחים שניהלו את התדריך היומי.

בשבת, פורסם על ידי אתר באזפיד כי בשנת 2013, כשכיהן באנליסט בכיר ב-CIA, עמד מוייר בראש משלחת של הסוכנות שניהלה ויכוחים קשים עם חברי צוות בוועדת המודיעין של הסנאט, שהרכיבו את מה שהפך להיות הדו״ח בנוגע לתכנית העינויים של הסוכנות. בכתבה מצוטט חבר צוות בשם דניאל ג׳יי ג׳ונס, שאמר כי בשיחות פרטיות, הגן מוייר הגן על ערכה של תכנית העינויים בחקירת חשודים בטרור, וכן כי סיפק מידע כוזב לוועדה.   

עם זאת, לאחר הפרסום אמרו גורמי מודיעין כי אין לפרשייה זו קשר עם החלטתה של היינס, ש״נותרה בטוחה במנהיגותו היציבה של מוייר, קצין מודיעין מוערך מאוד שהפגין את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של יושרה ומקצועיות לאורך הקריירה שלו״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית