רפאל תספק מערכת הגנה נגד טילי טורפדו עבור חיל הים ההודי

המערכת תסופק כחלק ממיזם משותף עם החברה ההודית BDL וכחלק ממחויבות רפאל ליוזמת "ההסתמכות העצמית" של ממשלת הודו

יואב הר אבן, מנכ"ל רפאל. צילום: רפאל 

האתר ההודי Economic Times The מדווח כי חברת רפאל הישראלית חברה למיזם משותף עם החברה ההודית Bharat Dynamics Limited לאספקת מערכת הגנה כנגד טילי טורפדו עבור הצי ההודי בשם SHADE. מזכר הבנות בין החברות לעניין זה נחתם בסוף השבוע האחרון במהלך תערוכת Aero India 2021 הנערכת בבנגלור.

בהודעתה אומרת חברת רפאל כי המיזם המשותף הוא חלק ממחויבותה של החברה ליוזמת "ההסתמכות העצמית" של ממשלת הודו. "SHADE תהיה המערכת הראשונה שתעשה שימוש בצירוף של אמצעי 'הגנה רכה' (אמצעים אלקטרונים) ואמצעי 'הגנה קשה' (אמצעים פיזיים) וכך תספק הגנה חזקה ויעילה כנגד טילי טורפדו מודרניים", נאמר בהודעה.

מזכר הבנות זה הינו סימן לבאות לשיתוף פעולה במערכות עתידניות לצבא ההודי, הכרוך בהעברת טכנולוגיה מתקדמת ובתוכן מקומי ברמה "גבוהה מאוד", ויוביל ליצור עצמי בתחומי הטכנולוגיות החדישות הביטחוניות. מזכר זה מהווה הזדמנות אידיאלית לשיתוף פעולה תעשייתי בין ישראל להודו, מה שיוביל לשיתוף פעולה הדוק יותר ופיתוח משותף של מערכות מתקדמות בהודו. "הצדדים יעבדו יחד כדי לזהות הזדמנויות משותפות לייצוא, בכפוף להנחיות בקרות הייצוא של שתי הממשלות", הוסיפה ההצהרה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית