מאיץ ישראלי-טאיוואני פותח מחזור שני לחברות ישראליות

IP² LaunchPad עוזר לחברות ישראליות לפעול בטאיוואן ומגשר על פערי התרבות בין המדינות 

צילום: i2i

ההשפעה המוגבלת של מגיפת הקורונה והצמיחה של טייוואן לעומת האטה בשווקים העולמיים מחזקת את טייוואן כמרכז פעילות גלובלי צומח עבור חברות הזנק. היקף הייצוא של טייוואן גדל בשנה האחרונה בעקבות הביקוש למוצרי טכנולוגיה ומגמה זו צפויה להמשיך עם החיסונים והתאוששות הכלכלה העולמית. כמו כן היקף ההשקעות בייחוד בתחום הסמיקונדקטורס, ICT, השקעות זרות והעברת ייצור לטייוואן צפוי להמשיך לגדול, כמו גם תחומי אנרגיה מתחדשת, 5G, IoT, דאטה סנטר וכלי רכב חשמליים.

על רקע הצלחת ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, המשך צמיחת המשק וגידול בהיקף הפעילות של חברות בינלאומיות רבות בטייוואן לאור מלחמת הסחר סין-ארה"ב, תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad, פותחת מחזור שני בישראל. התכנית מאיצה את הכניסה של חברות סטארטאפ ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן. התוכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטייוואן.

למחזור השני יתקבלו 12 חברות בלבד הנמצאות בשלבים מתקדמים, אחרי סבב גיוס ראשוני ועם מכירות התחלתיות. המחזור השני של התכנית יתמקד בחברות שעוסקות בטרנספורמציה דיגיטלית בתחומי הבריאות, ההייטק ואנרגיה מתחדשת מבוססי ביג דאטה, AI , IoT ,5G וסייבר סקיוריטי.

החברות שיבחרו להשתתף יזכו לקבל ליווי מבכירי התעשייה באקו-סיסטם של טייוואן וגישה ישירה לכל הגורמים הפועלים בו, קישור ישיר עם שותפי הפצה אסטרטגיים במזרח הרחוק, עם חברות טייוואניות אסטרטגיות מובילות מתעשיית הייצור, עם מערכות הבריאות המובילות בטייוואן, עם ארגוני מחקר ופיתוח וכן עם משקיעים.

בנוסף, הקמת מרכז פעילות מקומי אשר מהווה שער כניסה לשוקי המזרח ולשווקים הגלובליים. על השותפים בתוכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה-BIO, חברות ענק כמו אייסר, אדוואנטק, סיסקום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי חולים ואקסלרטור שואו-צ'ואן מדיקל, בית החולים צ'אנג גונג, ומשקיעים כמו China Development Financial, FORMED ועוד.

"טייוואן מציגה צמיחה חיובית למרות המגיפה העולמית ומציעה לחברות הישראליות מרכז עסקי גלובלי פעיל וצומח. בעוד שאנו רואים האטה בשווקים רבים בעולם, המדינה שהשכילה להתמודד עם המגיפה, מציגה צמיחה אשר נובעת בין היתר מביקוש למוצרי טכנולוגיה. מגמת הצמיחה והביקושים צפויים להמשיך ולהתחזק על רקע החיסונים וההתאוששות העולמית", אומר רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe ומנהל התכנית בישראל. רני נציג חברת i2i המקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן ומפעילה את IP² LaunchPad.

עפ"י נתונים של משרד האוצר (MOF) הטייוואני, בחודש דצמבר 2020, היקף היצוא גדל בשיעור של 12% ביחס לשנה שעברה; סה"כ היקף היצוא לשנת 2020 גדל בהיקף של 4.9% בהשוואה לשנת 2019. מהנתונים עולה גידול ייצוא של מוצרי אלקטרוניקה, בהיקף של 22.2% בדצמבר וגידול שנתי בהיקף של 20.5% ביחס לשנת 2019. כמו כן הייצוא של מוצרי IT, תקשורת ואודיו-ויזואל גדל בהיקף של 17.6% בחודש דצמבר ובהיקף שנתי של 15.4%.

בהתאם למגמת הגידול, ניתן לראות בדצמבר צמיחה בייצוא לסין והונג-קונג בהיקף של 20.5%, שווקי אסיה - 16.3% ויפן - 3.3%. בנוסף, הייצוא לארה"ב צמח בשיעור של 7.5% ולאירופה בשיעור של 6%. נתוני הצמיחה הללו מציגים את הגידול בדרישה העולמית למוצרי טכנולוגיה, גידול בהיקף ההשקעות בטייוואן,  וכן העברת הייצור למדינה וכן ההתמודדות בהצלחה עם המגיפה העולמית.

"טייוואן ידועה כ- Scale-Up Nation והיא ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובלית הכוללת בין היתר ערוצי מכירה ורשת קשרים עסקיים אשר יכולים לסייע לחברות מהסטארט-אפ ניישן הישראלי לצמוח במהירות ולחדור לשווקים הגלובליים. שיתוף הפעולה בין התעשיות הינו אסטרטגי ומשמעותי לצמיחה והתרחבות של שתי התעשיות", אמר מר הו צ'ין-צ'אנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן.

המחזור הראשון של תכנית IP² LaunchPad הושק בישראל ביוני 2020. בתקופה של חצי שנה ובצל המגיפה העולמית, התקיימו למעלה מ- 150 פגישות מקוונות ופיזיות, ונחתמו 17 הסכמי שיתוף פעולה בין החברות הישראליות שנבחרו להשתתף בתכנית לבין ארגונים מובילים בטייוואן, בניהם: מערכת הבריאות הפרטית הגדולה של טייוואן - שו-צ'ואן, יצרנית המכשור קארמה מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic, Topco Scientific, יצרן המשקפות Jorjin Technologies, מפיץ ציוד רפואי HUKUIBIO ובית החולים האוניברסיטאי של טייפיי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית