ביידן משהה עסקאות נשק עם סעודיה

מדובר בעסקאות שנחתמו בתקופת טראמפ. עם זאת, ביידן כן התחייב לשמירת ריבונותה של סעודיה 

Official White House Photo by Adam Schultz

הממשל של הנשיא ביידן השהה זמנית שתי עסקות נשק גדולות עם סעודיה שנחתמו בתקופת טראמפ ,לאספקת חימוש מדוייק בסכום של 760 מיליון דולר. זוהי חלק מהמדיניות החדשה של הממשל, שכוונתה לשים קץ לאלימות בתימן. דפנס ניוז מדווח כי לפי דברים שאמר הנשיא ביידן בסוף השבוע הדלת פתוחה למכירות עתידיות לסעודיה המוגדרות חיוניות להגנה הלאומית. 

"אנו מפסיקים את התמיכה האמריקנית במבצעים התקפיים במסגרת המלחמה בתימן", אמר ביידן, "וזה כולל מכירות נשק רלוונטיות". בנאום במחלקת המדינה בוושינגטון הוסיף הנשיא כי סעודיה מאויימת בתקיפות טילים, כטמ"מים ואיומים נוספים מכוחות נתמכות-איראן בכמה ארצות. "אנו נמשיך לתמוך ולסייע לסעודיה להגן על ריבונותה, על תושביה ועל שלמותה הטריטוריאלית". 

שתי העסקות המדוברות הן: 3,000 פצצות קטנות קוטר GBU-39  (בואינג) בשווי 290 מיליון דולר ו-7,000   פצצות חכמות PAVEWAY 4  (ריית'יון) בשווי של 478 מיליון דולר. ARMY TIMES מציין כי נשיא ריית'יון, גרג הייז, צפה את הצעד הזה של הממשל, כאשר אמר באסיפת בעלי מניות של החברה שהחברה השעתה מכירת מערכות נשק התקפיות "למדינה במזרח התיכון", כיוון שהוא לא היה בטוח שהממשל החדש יאשר את העסקה. דוברת הבית הלבן לא הגיבה לידיעות.

ממשל ביידן הודיע על "עיון מחדש" במגוון עסקות שאישר ממשל טראמפ. דוברת הבית הלבן הבהירה כי  העסקות עם סעודיה "יחזרו למסגרות ההליכים הסטנדרטיים של עיון משפטי  מפורט על ידי הבית הלבן וכל הסוכנויות הנוגעות בדבר". 

המלחמה בתימן גרמה לאסון הומניטרי, כך קובע ארגון שמירת זכויות האדם. מדובר על יותר מ-17,500 אזרחים הרוגים ופצועים מאז 2015, כרבע מהם נשים וילדים. יותר מ-20 מיליון תושבים בתימן סובלים מהיעדר בטחון תזונתי וכ-10 מיליון נתונים לרעב. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית