בלינקן דן עם עמיתיו האירופיים בהסכם הגרעין עם איראן

ערך שיחת ועידה עם שרי החוץ של בריטניה, גרמניה וצרפת. שר החוץ הצרפתי: ״הייתה לנו שיחה מעמיקה וחשובה על מנת שנוכל לנהל יחד את אתגרי הגרעין ואתגרים אזוריים אחרים״

מזכיר המדינה האמריקני, אנת׳וני בלינקן. צילום: REUTERS/Tom Brenner

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן דן בנושאי איראן ואחרים ביום ששי עם עמיתיו מבריטניה, גרמניה וצרפת, והארבעה בחנו כיצד ניתן להחיות את הסכם הגרעין עם איראן. דובר מחלקת המדינה מסר שנושאי השיחות האחרים היו הקורונה, מיאנמר, רוסיה, סין ושינויי האקלים.

שר החוץ הצרפתי  ז'אן אייב לה דריאן אמר לסוכנות רויטרס: "היתה לנו שיחה מעמיקה וחשובה בנושא איראן על מנת שנוכל לנהל ביחד את אתגרי הגרעין  ואתגרים אזוריים אחרים". בשיחות השתתפו גם דומיניק ראאב מבריטניה והייקו מאס מגרמניה.

בוושינגטון מדווחים כי סבב שיחות זה הוא חלק מצעדי הממשל החדש של ביידן לבדוק כיצד ניתן להחיות את הסכם הגרעין מ-2015 אותו נטש טראמפ לפני כשנתיים. ביום ששי התכנסה המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ודוברת הבית הלבן ג'ן סאקי הבהירה כי כינוס זה הוא חלק  מ"תהליך עיון מחדש במדיניות".

ביידן כבר הבהיר כי  אם טהרן תחזור להסכם ותמלא אחר סעיפיו וושינגטון תסכים לדון בהסכם רחב יותר, שיכלול הגבלת פיתוח טילים ופעילות אזורית איראנית. טהרן מצידה מתעקשת על ביטול הסנקציות ומתנגדת לדיונים בנושאים רחבים יותר. אם כי שר החוץ זריף רמז בשבוע שעבר שיש צורך לפתור את הסבך על ידי "תיאום וסנכרון צעדים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית