איראן חנכה מפעלים לייצור טילי כתף ודלק מוצק

״הוכחנו כי אנו מסוגלים לייצר ולספק כמעט את כל צרכי ההגנה של הכוחות המזוינים, אין היום כוח בעולם שיעז לפגוע במדינתנו״, אמר שר ההגנה האיראני

צילום: סוכנות הידיעות האיראנית ״תסנים״

איראן חנכה אתמול (שבת) מפעלים המייצרים טילי כתף מתקדמים ודלק מוצק היברידי עבור מגוון טילים המשמשים ללוחמה קרקעית, כך מדווחת סוכנות הידיעות המקומית ״תסנים״. רמטע״ל צבא איראן, הגנרל מוחמד חוסיין באקרי, חנך את שני המפעלים, ותיאר את מפעל הטילים כ״אחד הייחודיים באזור לייצור טילי הגנה אווירית לטווח קצר״.

באקרי ציין כי בטילים אלה נעשה שימוש בטכנולוגיות לייזר ואופטיקה מתוחכמות ומודרניות לניווט ובקרה, וכן כי בניגוד לעבר, כאשר איראן הסתמכה על ייבוא טילי כתף מהדור הראשון, הרי שכיום היא יצרנית טילים מתקדמים שונים בעלי טווח של כחמישה ק״מ, ו״בין שלוש-ארבע המדינות היחידות בעולם בעלות הידע הטכני לייצור נשק תקיפה מהכתף, עבור הגנה אווירית בגבהים נמוכים ובינוניים״. בנוגע למפעל הדלק, אמר הרמטכ״ל כי ״היה צורך להרחיב את טווח הטילים. הדלק המוצק החדש יגביר את כוחם של טילי קרקע-קרקע, טילי נ״ט וטילי הגנה אווירית״.  

״תוך הסתמכות על ידע והתקדמות מדהימים, הוכיחו משרד ההגנה והתעשיות הביטחוניות כי הם מסוגלים לייצר ולספק בעצמנו כמעט את כל צרכי ההגנה של הכוחות המזוינים״, אמר שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי. ״תחת התנאים הקשים של הסנקציות, ארגון תעשיות הביטחון הצליח לנקוט צעדים חשובים בתכנון וייצור כלי נשק שונים, ונשען על טכנולוגיה וידע מקומיים לחלוטין. היום, אין כוח בעולם שיעז לפגוע במדינתנו, תודות למוכנות הגבוהה של הכוחות המזוינים״.

הודעה זו מצד טהרן מגיעה יממה לאחר שמזכיר המדינה האמריקני, אנת׳וני בלינקן, ערך מפגש מקוון עם עמיתיו מבריטניה, צרפת וגרמניה, במסגרתו שוחחו הארבעה על הסכם הגרעין האיראני והדרכים להחיותו. באותו יום אף התכנסה המועצה לביטחון לאומי של ארה״ב לדון בנושא. מדובר בדיון בדרג הבכיר ביותר (הכולל גם את מזכירי המדינה וההגנה) שמטרתו לגבש את ההמלצות שמוצגות לנשיא, מה שמדגיש את הדחיפות שמייחס הנשיא ביידן לנושא – למרות שלא התייחס לכך כלל בנאום מדיניות החוץ שנשא בשבוע שעבר. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית