פוטנציאל לטכנולוגיה ישראלית: הודו מזמינה מטוסי קרב בייצור עצמי

משרד הביטחון של הודו הזמין עשרות מטוסי קרב מסוג TEJAS מתעשייה מקומית. המטוסים אמורים לכלול גם מרכיבים ישראלים 

By Venkat Mangudi - IAF Tejas full size, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=56538465

חיל האוויר של הודו חתם על חוזה לייצור 83 מטוסי קרב קלים (LCA) מדגם TEJAS ומגלה עניין בדגם מתקדם של מטוס זה ובמטוס הקרב דור 5 AMCA, הנמצאים בשלבי פיתוח אצל היצרנית HAL, תעשיות אירונאוטיות הינדוסטן. 

החוזה לייצור 83 מטוסי קרב קלים נחתם השבוע, מדווח האתר ההודי THE PRINT, אך מטילים ספק אם היצרן יוכל לעמוד בלוח הזמנים, כאשר פרוייקט מטוסי הקרב הקלים TEJAS  מתמשך כבר שנים רבות. הדגם המתקדם MARK 2 של מטוס הקרב הקל מיועד להחליף את מטוסי מיראז' 2000 ומיג-29 בחיל האוויר ההודי. מדובר בחוזה לייצור 73 מטוסים מהדגם המתקדם סימן 2 ו-10 מטוסי אימון. בסך הכל מעוניין חיל האוויר ההודי ב-123 מטוסי TEJAS  משני הדגמים.

שר ההגנה ההודי רג'נאט סינג חנך השבוע פס הרכבה שני למטוסי הקרב כדי שניתן יהיה להגיע לקצב ייצור של 16 מטוסים בשנה. מטוסי מיג-29 ייצאו מהשירות עד 2025. 

מנכ"ל תעשיות הינדוסטן HAL,  ר. מדהאוואן, אמר שפרוייקט המטוס המתקדם מרק 2 מתקדם יפה, וייצורו המלא יתחיל בעוד כארבע שנים. למטוס המשודרג יהיה טווח מוגדל, יכולת נשיאת חימוש מוגברת, כוח מנוע משודרג ומערכות לחימה מתקדמות. מטוס הקרב דור 5 AMCA יהיה דו-מנועי ואב-טיפוס שלו אמור מליות  מוכן בשנת 2026. 
 

אולי יעניין אותך גם