דטומייז השלים סבב גיוס סיד של 6 מיליון דולר

החברה הוקמה לפני כשנה על ידי ד"ר סיגל שקד חלוצה ופורצת דרך בתחום יצירת דאטה סינטטי למטרות שמירה על פרטיות והיזמים המנוסים אבי וייס וראי יוגב

צילום: Datomiz

חברת Datomize (דטומייז), המפתחת מחולל דאטה סינטטי לארגונים פיננסים, הכריזה היום על סבב גיוס סיד בהיקף של 6 מיליון דולר. את סבב גיוס הסיד הובילה TPY Capital, כחלק מהמיקוד שלהם בסטארטאפים פורצי דרך בתחום הנתונים והאנליטיקה.

בסבב השתתף גם המשקיע הראשון של החברה  F2 Venture Capital, המתמקד בחברות בתחומי הביג דאטה ו- AI. הפתרון של דטומייז מייצר דאטה חדש התואם בהתנהגותו לדאטה המקורי תוך שמירה הדוקה על הפרטיות. הגיוס ישמש למסחור פתרון החברה, שמאיץ את ההחדרה והאימוץ של מודלי בינה מלאכותית (AI) / למידת מכונה (ML) לארגונים תחת רגולציה, למטרות צמיחה עסקית וכן האצה של תהליכי הפיתוח והבדיקות של מוצרים חדשים וקיימים. 

"פתרון הדאטה הסינטטי של דטומייז מחולל מהפכה במחזור החיים של AI/ML  באמצעות שחרור צוואר הבקבוק העיקרי המונע הטמעה מוצלחת של מודלי AI/ML ופיתוח מתמיד של אפליקציות מתקדמות," אמר אבי וייס, מנכ"ל ומייסד החברה. "דטומייז הופכת את הייצור והניהול של דאטה סינטטי לפשוט, אפקטיבי ויעיל יותר, משחררת את מדעני הנתונים מעיסוק בהשגת נתונים ופעולות אנונימיזציה, ומאפשרת להם למצות את הנתונים ולהתמקד בניתוח ובאסטרטגיה".

ישנו מחסור גדול בנתונים, הנגרם עקב חוקי ההגנה על פרטיות המידע ומגביל את אפקטיביות הפיתוח והאימון של מודלי AI/ML. "אחת הבעיות העיקריות בפיתוח של בינה מלאכותית כיום הינה השגת נתונים מהעולם האמיתי ותיוגם באופן המאפשר אימון אפקטיבי של בינה מלאכותית. דאטה סינטטי נותן מענה לבעיית המחסור בכמות הנתונים ובגיוון שלהם, כאשר אין בנמצא נתונים או שהם או קשים להשגה", מתוך מחקר גרטנר Hype Cycle for Privacy, של ברנרד וו ובארט ווילמסן, שפורסם ביולי 2020.

הדאטה החדש שנוצר באמצעות הפתרון של דטומייז, משמר בצורה מיטבית את המאפיינים ההתנהגותיים של הנתונים המקוריים, מבלי להפר את תקנות הגנת הפרטיות של מידע רגיש. לפתרון, אשר תוכנן על בסיס נתוני לקוחות אמיתיים ותובנות מבנקים גלובליים, יכולת ייחודית לעבד מבני נתונים מורכבים ביותר. הפתרון ניתן להתאמה מלאה לכל גודל דאטה ומאפשר עיבוד של מאות ואלפי טבלאות, המכילות מיליוני רשומות. דטומייז משפרת את היעילות ומהירות של פיתוח ואימון מודלי AI/ML ויישומים רבים עבור תרחישי שימוש, בתקופה בה חברות הופכות יותר מבוססות נתונים במסגרת כלכלת האון-ליין החדשה.

"לדטומייז יש את הפוטנציאל לאפשר לארגונים לייצר ערך מאחד הנכסים המשמעותיים שלהם – הדאטה שלהם. באמצעות מתן מענה לאחד החששות הגדולים ביותר של מנהלים ורגולטורים, העמדת הפרטיות בסכנה, חילול דאטה סינטטי יכול לשמש למגוון יישומים עסקיים", אמר דקל פרסי מ TPY Capital. אנחנו שמחים במיוחד להשקיע בצוות מייסד בעל רקורד של הצלחה ביזמות ועומק טכנולוגי".

ג'ונתן סאקס מ  F2 Venture Capital, ציין: "השקענו בדטומייז מכיון שהם מביאים את הפתרון הנכון בזמן הנכון. הם מספקים בדיוק את מה שארגונים זקוקים לו על מנת להאיץ את יוזמות הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם. הפתרון של דטומייז אשר תוכנן תוך שימוש במידע אמיתי שהתקבל מבנקים בינלאומיים, מסוגל להעניק את הערך אותו יכולים ארגונים לקבל מן הנתונים שלהם, בהיקף ובמהירות שארגונים גלובליים צריכים כדי שמודלי AI/ML שלהם יהיו עוצמתיים ומדויקים יותר ויוכלו לממש את הפוטנציאל העסקי שלהם מהר יותר."

דטומייז הוקמה בינואר 2020 על ידי אבי וייס, מנכ"ל החברה, ממייסדי ObserveIT, שנרכשה בנובמבר 2019 על ידי פרופפוינט האמריקאית בסכום של 225 מיליון דולר; סיגל שקד, סמנכ"לית טכנולוגיות, ד"ר בהנדסת תוכנה ומערכות, מומחית בתחום דאטה ואלגוריתמיקה, חלוצה ופורצת דרך בתחום יצירת דאטה סינטטי למטרות שמירה על פרטיות ; ראי יוגב, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי ומייסד שותף, בעל 25 שנות ניסיון בשילוב של עיצוב, שיווק ואסטרטגיה. ממייסדי חברת העיצוב נייסנט, שנרכשה ע"י Designit, אשר בהמשך נרכשה על ידי חברת Wipro בסכום של 94 מיליון דולר.

דטומייז מעסיקה 17 עובדים בישראל והיא בשלבי הקמה של משרד מכירות בארה"ב ומשרד נוסף באירופה. בימים אלו החברה מגייסת עובדים נוספים בתחומי דאטה סיינס והנדסת תוכנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית