חיל האוויר של הודו רוכש מטוסי קרב מסוג F-15 EX  

בואינג הודיעה כי מטוס F-15EX יוצג בתערוכת AERO INDIA שתתקיים בבנגלורו שבהודו בשבוע הבא

boeing.com

ארה"ב והודו מקיימות דיונים בדבר אספקת  מטוסי קרב מתקדמים מדגם F-15EX ושני חילות האוויר כבר החליפו דעות ומידע על המטוס, שהוא הדגם המתקדם של F-15.

בחברת בואינג מסרו כי השיחות החלו אחרי שממשלת ארה"ב אישרה לחברת בואינג להציע לחיל האוויר ההודי את המטוס. סגנית הנשיא מריה ליין מסרה ל-LIVE MINT כי מאז האישור הממשלתי האמריקני נפתחו השיחות, וכי ההסכם הראשוני נחתם ביולי 2020 ותקרת שווייו הכספי הוא 23 מיליארד דולר. 

בשנת 2019 הודיעה ממשלת הודו על כוונתה לרכוש 114 מטוסי F-15 מתקדמים בסכום של 18 מיליארד דולר, וכי זו מאחת מעסקות הנשק הגדולות ביותר בשנים האחרונות. הודו בחרה ב-F-15 של בואינג כאשר המטוסים המתחרים בתחרות זו היו F-21 של לוקהיד מרטין, ראפאל של דאסו, יורופייטר טייפון האירופי, מיג-35 רוסי וגריפן של סאאב השוודית.

בואינג הודיעה כי מטוס F-15EX יוצג בתערוכת AERO INDIA שתתקיים בבנגלורו שבהודו בשבוע הבא. סגנית בואינג מריה ליין מסרה עוד כי הצי ההודי ירכוש מטוסי קרב  F-18 'סופר הורנט' בלוק 3 (בואינג). מטוס כזה הציג באחרונה את יכולותיו וביצועיו כאשר נחת על נושאת מטוסים של הצי ההודי, עליה יש סיפון המראה שונה מהמקובל, והמראת מטוסי קרב ממנו היא בשיטת SKI JUMP. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית