הביון הצרפתי סיכל פיגוע בצרפת באמצעות הסתננות לרשת פעילים בטלגרם

סוכן צרפתי יצר קשר עם פעיל דאעש בסוריה ו"רכש" עבורו כלי נשק שחיכו ביער ליד פריז. כאשר הגיעו הפעילים לקחת את הנשק - הם נעצרו

bigstock

שני אזרחים צרפתים ומרוקאי עמדו למשפט בפריס ביום שני האחרון, והואשמו בתכנון פיגועים לאחר שסוכן מודיעין צרפתי שהתחזה לג'יהאדיסט הסתנן לרשת התקשורת בה השתמשו. השלושה, שניים מהם בני 41 והשלישי בן 30, הואשמו בהצטרפותם לקבוצת טרור במטרה לבצע פיגועים. אם יורשעו הם עומדים בפני 30 שנות מאסר.

הסוכן משירות המודיעין המקומי של DGSI הצרפתי, שהשתמש בשם הקוד Ulysse, הסתנן לרשתות תקשורת של ג'יהאדיסטים מקבוצת המדינה האסלאמית (IS) בתחבולה שהובילה למעצרם של השלושה. הסוכן יתן עדות וידיאו ביום שישי הקרוב תחת שם קוד 282-SI.

המלכודת שביצע הסוכן מזכירה כמה פרקים בדרמת הטלוויזיה הצרפתית הבינלאומית המצליחה "The Bureau", המדמה את עבודתה של סוכנות אחות של ה- DGSI בנושא מודיעין זר, ה- DGSE. המקרה החל בשנת 2016. לאחר מודיעין שהצביע על כך שקבוצת דאעש מחפשת להשיג נשק ל"פעולה אלימה "על אדמת צרפת. סוכן הDGSI הצליח לחדור לפורום בטלגרם וליצור קשר עם" אמיר "של דאעש בסוריה, המכונה סייאיף.

סאיאף אמר כי הג'יהאדיסטים זקוקים לאמצעי לחימה כולל ארבעה קלצ'ניקובים, שלדברי Ulysse הוא יכול לספק. ביוני 2016 שלח סייף לUlysse כ- 13,300 אירו ( 16,000 דולר) במזומן שהופקד בקבר בבית העלמין מונפרנס בפריס. Ulysse אמר לסייאף שבכסף הזה הוא קנה כלי נשק והסתיר אותם ביער מצפון לפריז. את שירות המודיעין התקין בסביבת כלי הנשק מצלמות מעקב.

לאחר מכן, המודיעין הצרפתי קיבל מידע כי שני אזרחים צרפתים, שהיו סביב הגבול הטורקי-סורי, חזרו הביתה ומוכנים לפעולה. הם נעצרו ונמצא עליהם התקן USB מוצפן עם קואורדינטות של מיקום הנשקים ביער מצפון לפריז. 

לאחר מכן התקבלה הודעה נוספת המזהה מרוקאי, שנעצר. על ידי ניתוח הטלפון שלו, החוקרים גילו שהוא ניסה פעמיים לחשוף את מטמון הנשק. המשפט אמור להימשך עד ה -19 בפברואר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית