רוסיה: למעלה מ-5000 עצורים בסופ״ש של הפגנות סוערות

תומכיו של מנהיג האופוזיציה נבלני התגברו על הקור הרוסי העז ויצאו לרחובות בקריאה לשחרורו מהכלא, בסוף השבוע השני של ההפגנות שסחפו את המדינה

הפגנת תמיכה בנבלני במוסקבה אתמול (א׳). צילום: REUTERS/Maxim Shemetov

סוף שבוע שני של הפגנות ברוסיה: המשטרה פיזרה הפגנות בכל רחבי המדינה ועצרה למעלה מ-5000 מפגינים שקראו לשחרורו ממעצר של מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי במפגן כוח מסיבי, חסמה המשטרה את מרכז מוסקבה, סגרה תחנות מטרו ולא אפשרה מעבר הולכי רגל ליד הקרמלין, וכן פרסה מאות שוטרים נוספים ברחבי הבירה. גם אשתו של נבלני, יוליה, נעצרה ושוחררה בהמשך – כפי שקרה בסוף השבוע שעבר. רבים מהמפגינים מדווחים על התנהגות אלימה מצד כוחות המשטרה.

כזכור, נבלני נעצר ב-17 בינואר כשחזר לרוסיה מגרמניה, שם העביר חמישה חודשים בהתאוששות לאחר שהורעל בגז העצבים נוביצ׳וק. הוא מאשים את יריבו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בכך שהוא העומד מאחורי הניסיון להורגו, טענות שהקרמלין כמובן מכחיש. נבלני נעצר בתואנה כי לא התייצב בבית המשפט כנדרש ממנו, במסגרת עונש מאסר על תנאי לאחר הרשעתו בעברות מרמה והלבנת הון (אותן הוא דוחה כשקריות), וכעת ממתין לדיון בו ייקבע אם העונש יומר למאסר.

לאחר מעצרו, קרא נבלני לתומכיו לצאת לרחובות במחאה. האש לובתה עוד יותר כאשר ה״קרן נגד שחיתות״, ארגון רוסי ללא מטרת רווח אותי ייסד נבלני, פרסמה פרטים אודות ארמונו לכאורה של פוטין בחצי האי קרים, ששוויו מוערך בלפחות 1.4 מיליארד דולר (הקרמלין מסר כי לפוטין אין קשר לארמון). חזרתו של נבלני לרוסיה והפגנות התמיכה הסוערות בו מהוות אתגר לפוטין, ששולט בנוף הרוסי למעלה משני עשורים ללא עוררין.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית