לאונרדו תספק צייני לייזר לצבא סלובניה

ציין לייזר 163 הוא מוצר הלייזר בעל האנרגיה הגבוהה הקומפקטי ביותר של לאונרדו המיועד לכוחות יבשתיים
 

https://www.leonardocompany.com/en/products/type-163-ltd-1

חברת ליאונרדו האיטקלית הודיעה בשבוע שעבר כי חתמה על חוזה לספק למשרד ההגנה הסלובני את ציין הלייזר (LTD) מסוג 163 מתוצרתה עבור צבא סלובניה. החוזה הופך את סלובניה למדינה ה-23 שמזמינה את ציין הלייזר 163, כאשר יותר מ-700 יחידות מהם כבר נמכרו על ידי לאונרדו.

בבחירת ציין לייזר 163 סלובניה מצטרפת למדינות בריטניה, ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד וחברות נאט"ו כולל איטליה, צרפת, בלגיה, לוקסמבורג, דנמרק, פינלנד, הולנד, לטביה, ליטא ואסטוניה שכבר מפעילות את המוצר.

ציין לייזר 163 הוא מוצר הלייזר בעל האנרגיה הגבוהה הקומפקטי ביותר של לאונרדו המיועד לכוחות יבשתיים. הוא פותח בתגובה לצורך בשוק לציין לייזר קל וקומפקטי עבור קת"קים (קציני תצפית קדמיים) וקציני סיוע אווירי שאמנם הם ניידים מאוד, אך מתקשים לארגן סיוע אווירי צמוד יעיל ובזמן.

הפיתוח של ציין לייזר 163 התבסס במידה רבה על ניסיונה של לאונרדו בייצור צייני לייזר באנרגיה גבוהה למטוסים כמו ה F-35-או מסוק האפאצ'י, בהם החשיבות העליונה ניתנת למקום, למשקל ולעוצמה. לדברי החברה, הפיתוח הביא למוצר מוביל בשוק מבחינת יכולות ציון לייזר וקביעת טווחים שמשקלו 2.3 ק"ג בלבד והוכח קרבית בפעולות במזרח התיכון. תכונות הציין כוללות ירי מיידי מיד אחרי ההפעלה ויכולת לייזר רציפה, המייצרת קרן לייזר בעלת אנרגיה גבוהה עם סטיית קרן צרה.

לטענת חברת ליאונרדו, מפעל החברה באדינבורו מספק 70% מהביקוש העולמי לציינים על גבי פלטפורמות מוטסות וכ-60% מכלל השוק, כולל עבור יישומיים יבשתיים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית