צבא ארה"ב יקיים רודיאו לבחירת הכטמ"מ הטקטי העתידי

ארבע חברות כטמ"מים יציגו את מוצריהן ואת יכולותיה של כל מערכת, מתוכן יבחר צבא ארה"ב את הכטמ"מ הטקטי  העתידי שלו לשנים הבאות

צילום: מתוך אתר האינטרנט של Martin UAV

רודיאו הוא רק לא רק מופע רוכבי פרים, אלא גם תחרות של כלי טיס בלתי מאויישים עבור הצבא האמריקני. בסוף החודש ובתחילת החודש הבא יתקיים בבסיס הצבאי פורט בנינג שבמדינת ג'ורג'יה רודיאו של הצבא, בו יציגו ארבע חברות כטמ"מים את מוצריהן ואת יכולותיה של כל מערכת. מתוך אלו שיוצגו, יבחר צבא ארה"ב את הכטמ"מ הטקטי  העתידי שלו לשנים הבאות. מי שייבחר, יחליף את הכטמ"מ הנוכחי של הצבא, Shadow, תוצרת טקסטרון.  

גנרל וולי רוגן, הממונה על תהליכי המודרניזציה  של צבא ארה"ב, אמר ל-Defense News כי ארבעת הכלים המועמדים יעברו בחינות הערכה של המשתמשים, לוחמי צבא ארה"ב, כדי לבדוק אם יעמדו בדרישות לגבי צורות שיגור שונות של הכטמ"מים ותכונותיהם.

המועמדים יופיעו בצמדי חברות שפיתחו את הכטמ"מים בשיתוף פעולה ביניהן – כמו, למשל, כטמ"מ בייצור משותף של MARTIN UAV וטקסטרון, או כלי של מרטין UAV בשיתוף עם נורת'רופ גראמן. בשלב מאוחר יותר, צירף הצבא עוד שתי חברות שישתתפו ברודיאו: ARCTURUS UAV  ו-HARRISARCTURUS נרכשה בימים אלו על ידי חברת AEROVIRONMENT.

ארבע החברות כבר הציגו את הכלים שלהן בעבר, אך ללא הפעלה ובחינה בידי יחידות לוחמות. אחרי סיום הרודיאו יעבד הצבא את המידע והנתונים על התכונות של כל כטמ"מ, ויקבל החלטה בראשית השנה הבאה. גנרל רוגן הדגיש כי יתקבל כלי טיס שיהיה מבוסס על הטכנולוגיות המתקדמות והחדשניות ביותר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית