איראן: מגנים את הסנקציות האמריקניות על טורקיה

שר החוץ האיראני זריף נפגש עם מקבילו הטורקי ועם נשיא טורקיה ארדואן באיסטנבול, במסגרת מאמציו ליצירת שיתוף פעולה אזורי

ארדואן, קבוסוגלו וזריף בפגישתם באיסטנבול ביום שישי האחרון. צילום: Presidential Press Office/Handout via REUTERS

 

שר החוץ האיראני, מוחמד ג׳וואד זריף, גינה את הסנקציות האמריקניות על טורקיה במהלך מסיבת עיתונאים שערך ביום ו׳ עם מקבילו הטורקי, מלבוט קבוסוגלו, באיסטנבול, וקרא לשיתוף פעולה אזורי. טורקיה היא התחנה האחרונה במסע הדילוגים של זריף באזור, לאחר שביקר בשבוע שעבר באזרבייג׳אן, ארמניה, גאורגיה ורוסיה, כחלק ממאמציו להקים איחוד שיתוף פעולה אזורי.

זריף דן עם קבוסוגלו ועם נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, בנושאים בינלאומיים ואזוריים, ובכללם המצב בנגורנו קרבאך, הגובלת באיראן, ובהסכם הגרעין. זריף הצהיר כי איראן לא תבטל את האצת תכנית הגרעין שלה לפני שוושינגטון תבטל את הסנקציות שהטילה עליה בתקופת ממשל טראמפ. ״הדבר לא מעשי, ולא יתקיים״, אמר שר החוץ האיראני, על פי דיווח של ה-Middle East Eye. וושינגטון, מצידה, מחזיקה בעמדה ההפוכה: מזכיר המדינה החדש, אנת׳וני בלינקן, אמר כי ארה״ב תשוב להסכם הגרעין רק כאשר איראן תתחיל שוב לעמוד בתנאים שנקבעו בו. 

במקביל, מנסה איראן לחמם גזרה נוספת מול ארה״ב: בפגישה של בכירים איראנים עם ראשי הטליבאן בשבוע שעבר, הואשמה וושינגטון בכך שהיא מעוניינת בהמשך המלחמה באפגניסטן. ״האסטרטגיה האמריקנית תומכת בהמשך המלחמה ושפיכות הדמים בקרב קבוצות אפגניות שונות״, אמר עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית