קוסובו וישראל מכוננות יחסים באופן רשמי

בטקס וירטואלי ייחתם מחר ההסכם, על ידי שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי ועמיתתו הקוסוברית, מליזה חרדינאז׳-סטובלה. השאלה שנותרה: האם אכן תפתח פרישטינה שגרירות בירושלים

טקס החתימה על ההסכם בין סרביה לקוסובו בבית הלבן, ספטמבר 2020. צילום: REUTERS/Leah Millis

קוסובו וישראל יכוננו יחסים דיפלומטיים רשמיים מחר, ה-1.2, כך נמסר בהודעה רשמית של משרד החוץ בפרישטינה. החתימה תיעשה בטקס וירטואלי, על ידי שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי ועמיתתו הקוסוברית, מליזה חרדינאז׳-סטובלה.

ההסכם על נרמול היחסים בין שתי המדינות הוכרז בספטמבר האחרון, כחלק מהסכם נרחב יותר בין קוסובו לסרביה, בתיווך אמריקני ממשל טראמפ, במסגרתו תכיר ישראל בקוסובו כמדינה, קוסובו תפתח שגרירות בירושלים, וסרביה תעביר את שגרירותה מתל אביב לבירה עד לקיץ 2021.

״ההכרה בנו על ידי ישראל היא אחד ההישגים הגדולים ביותר עבור הרפובליקה של קוסובו, המתאפשרת בזכות ידידתנו ובת בריתנו הנצחית, ארצות הברית״, אמרה חרדינאז׳-סטובלה. ״זו ההנצחה של הידידות הארוכה בין העמים שלנו״.

״קוסובו תהיה המדינה הראשונה עם רוב מוסלמי שתפתח שגרירות בירושלים״, אמר בחודש ספטמבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. ואולם, בהצהרה מטעם משרד החוץ הקוסוברי לא הייתה כל התייחסות לנושא זה. גם בלגרד, שמתנגדת להכרת ישראל בשכנתה וכורכת בכך את העברת השגרירות לירושלים, טרם ביצעה מהלך כלשהו בנושא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית