צבא ארה"ב בוחן את טיל הספייק של רפאל

התצוגה נערכה במסגרת אירוע AEWE 2021 בו נעשים ניסויים ומוערכות טכנולוגיות מתקדמות התומכות במאמצי המודרניזציה של צבא ארה"ב

צבא ארה"ב בוחן את טיל הספייק של רפאל

צילום: רפאל

חברת רפאל מערכות הגנה מתקדמות הודיעה היום (חמישי) כי יחד עם חברת-הבת שלה בארה"ב, רפאל מערכות קיימות גלובליות (RSGS) הציגו את טיל ה-SPIKE SR (טווח קצר) בפני צבא ארה"ב בתחילת חודש ינואר. התצוגה נערכה במסגרת אירוע AEWE 2021 בו נעשים ניסויים ומוערכות טכנולוגיות מתקדמות התומכות במאמצי המודרניזציה של צבא ארה"ב. תצוגה זו הייתה הפגנת האש החיה הראשונה של SPIKE SR על אדמת ארה"ב.

לדברי החברה, כטיל מונחה אלקטרו-אופטי, המיועד לחיל הרגלים המודרני של ימינו, ה-SPIKE SR מתאים במיוחד לשיפור קטלניות החיילים. כחלק ממשפחת הטילים המונחים נגד טנקים הספייק, ה-SPIKE-SR, מספק אמצעי לחימה נישא-כתף במשקל קל (10 ק"ג), עם טווח משופר של 2000 מטר, מה שמגדיל את הקטלניות ברמת הכיתה. התכונות של SPIKE SR, כולל נוחות השימוש שלה, מאפשרות שיפור מהיר ברמת חיילות החי"ר ולקיים רמת פעולה גבוהה במינימום אימונים.

AEWE רואה בטיל SPIKE SR כמערכת תחמושת מדויקת לחוליות חי"ר, שהניידות ופשטות הפעולה בהן חיוניות ומעריכה את המערכת על יכולתה לאפשר למערכי לחימה קרובים לשלוט בסביבה המבצעית ולטפל באיומים חדשים בקרבות במגעים קרובים.

במהלך ההערכה טילי SPIKE SR פגעו ביעדים סטטיים וניידים ביום (אלקטרו-אופטיקה ובמצבי אינפרה-אדום. האתגרים בניסוי כללו התגברות על גורמי ערפול שדה הקרב שהעלימו למעשה את היעד משדה הראייה. במהלך ההערכה קיבלו חיילים הדרכה על הפעלת הנשק ובודקים של צבא ארה"ב סיפקו משוב חיובי על משקלה הקל של המערכת, הקטלניות ונוחות השימוש בה בהשוואה למערכות שמשמשות כיום את צבא ארה"ב. הניסוי נוהל על ידי מעבדת קרב התמרון של צבא ארה"ב וותיקי לחימה אמריקניים מהגדוד הראשון, ומגדוד חיל הרגלים ה -29 השתתפו בניסוי. 

לדברי לויטנט ג'נרל (בדימוס) ג'ו אנדרסון, נשיא ומנכ"ל חברת רפאל מערכות קיימות גלובליות, "AEWE הייתה הזדמנות חשובה להפגין את SPIKE ומערכות רפאל רבות אחרות,  כולל Fire Weaver, מערכת חיישן-יורה שלנו ו-BNET רדיו מבוסס- תוכנה שלנו. מערכות אלה, בשילוב עם SPIKE SR, יכולות ליצור חתרון טקטי בכך שהן מאפשרות יכולת תמרון גבוהה וקטלניות. הירי החי הדגים עוד יותר את יעילותה של SPIKE וסיפקה הזדמנות טובה למשוב שלחיילים ממקור ראשון. "