מחקר: מרבית כספי הכופר שנגבים במטבעות מוצפנים מתרכזים בפחות מ-200 כתובות 

מחקר של חברת Chainalysis מראה כי כספי כופר הנגבים במטבעות מוצפנים מרוכזים, כמעט כולם, ב-199 כתובות ארנקים בלבד

bigstock

חברת Chainalysis, חברת תוכנה העוקבת אחר תנועות מטבעות קריפטוגרפיים ומספקת כלים לרשויות אכיפת החוק, עקבה אחר סך של 348.6 מיליון דולר בביטקוין שעבר דרך ארנקי כופר ידועים, כך על פי ממצאים שהועברו באופן בלעדי ל- CyberScoop

עם סחיטת הקורבנות, התוקפים מעבירים את הרוב המכריע של כספם, כ -82%, לבורסות קריפטוגרפים ומיקסרים - שירותים המשלבים מטבעות קריפטוגרפיים ממקורות שונים כדי להסתיר את מקום מוצאן. תוקפים משקיעים כספים אחרים בכתובות פיקדונות ספציפיות לביטקוין, המתפקדות כמו חשבונות בנק ציבוריים עבור מטבע וירטואלי. 

מבדיקה מדוקדקת יותר של המערכת האקולוגית הזו עולה כי 199 כתובות פיקדון קיבלו 80% מכל הכספים שנשלחו על ידי קבוצות כופר בשנת 2020. מתוכם 25 חשבונות אספו 46% מהכספים. אמנם זהותם של בעלי החשבון נותרה לא ברורה, אך ראיות ראשוניות מצביעות על כך שמספר קטן של מפעילי תוכנות כופר מוציא תשלומים שוטפים למשתפי פעולה, או משתמש באותן כתובות הפקדה כדי להלבין כספים. 

"ללא קשר להבדלים בפעילות בין כתובות בודדות, הנתונים מבהירים דבר אחד: היכולת לפדות את הכנסות הכופר נתמכת על ידי הבעלים של קבוצה קטנה מאוד של כתובות הפקדה. על ידי מיקוד בכתובות פיקדון אלה, עסקי מטבעות קריפטו ואכיפת החוק יכולים לעבוד יחד על מנת להפחית את יכולתם של תוקפי כופר להפוך את רווחיהם למזומן", מסכמים בבלוג של chainalysis .

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית