דיווח: ממציא הנוביצו׳ק פיתח תרופה לקורונה

המדען הרוסי השנוי במחלוקת, ד״ר לאוניד רינק, הודיע כי פיתח תרופה אנטי-ויראלית לעצירת השתכפלות הנגיף. גז העצבים שפיתח שימש להרעלת נבלני ומתנגדי משטר נוספים

אלכסיי נבלני, ששרד הרעלת נוביצו׳ק. צילום: INSTAGRAM@NAVALNY via REUTERS

סיוע במשבר הקורונה מכיוון לא צפוי? המדען הרוסי ד״ר ליאוניד רינק הודיע כי פיתח תרופה אנטי-ויראלית שמסוגלת לעצור את השתכפלות הנגיף. אך רינק הוא דמות שנויה במחלוקת, בלשון המעטה: הוא נמנה על מפתחי גז העצבים נוביצ׳וק, ועל פי דיווחים גם מכר אותו בשוק השחור. הנוביצ׳וק שימש לא פעם להרעלת מתנגדי המשטר הרוסי – ביניהם סרגיי סקריפאל ובתו, וכן להרעלת אלכסיי נבלני בקיץ האחרון.

ה״אינדיפנדנט״ הבריטי שפרסם את הידיעה, מדווח כי רינק טוען שהתרופה, המשלבת שתי תרופות קיימות נגד צרעת עם תרכובות להגברת חילוף החומרים בגוף, שפיתח נוסתה על 700 גימלאים, ושאיש מהם לא חלה באופן קשה או מת. לדבריו, התרופה מתאפיינת בתכונות אימונולוגיות ואנטי-ויראליות שמגינות על הגוף מפני ״סערת הציטוקינים״, הסיבוך הקטלני של המחלה. עוד טוען המדען כי התרופה יעילה נגד דלקת פרקים, פסוריאזיס, אלרגיות, לוקמיה ומחלות ריאה, וכי היא נבדקת במשרד הבריאות הרוסי לקבלת אישור.  

העיתון מתאר את רינק כ״בעל עבר עכור ולא לגמרי ידוע״, ומציין כי בשנות ה-90׳ הורשע במכירת גז עצבים בלתי ידוע לעבריינים – זאת בעקבות עבודתו כחלק מצוות סודי בפיתוח הנוביצ׳וק במכון לכימיה ולטכנולוגיה אורגנית. בהמשך, טען רינק כי המכירות נעשו בידיעת סוכנות הביטחון הרוסית, ה-FSB. על פי ההערכות שפורסמו, רינק מקורב כיום מאוד לשלטון במוסקבה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית