סגן נשיא איראן: ״המשטר הציוני לא במצב לאיים עלינו״

זאת בתגובה לדבריו של הרמטכ״ל כוכבי בגנות הסכם הגרעין. ראש מטה הנשיא: ״הם מדברים הרבה אבל אין להם שום אפשרות לעשות משהו. צבא ארה״ב הודיע כי מפציץ B-52 טס ״מעל אזור המזרח התיכון״

סגן נשיא איראן: ״המשטר הציוני לא במצב לאיים עלינו״

הכור הגרעיני בבושהר, ארכיון. צילום: REUTTERS/Raheb Homavandi

״המשטר הציוני אינו נמצא במצב בו הוא יכול לאיים עלינו״, אמר אתמול (ד׳) סגן נשיא איראן, אסחאק ג׳האנגירי, בתגובה לדבריו של הרמטכ״ל אביב כוכבי, שהודיע כי ישראל תכין תכניות מבצעיות נגד איראן וכי ״אסור להגיע איתה להסכם, גם לא משופר״.

סוכנות הידיעות האיראנית ISNA מדווחת כי ראש מטה הנשיא רוחאני, מחמוד וואזי, התייחס אתמול אף הוא לדברי כוכבי, ואמר שהישראלים אמנם מדברים הרבה, אך אין באפשרותם לפעול. ״בני עמנו ואנשי האזור מכירים את הרטוריקה של המשטר הציוני. הם מדברים הרבה ומנסים לוחמה פסיכולוגית, ואין להם שום תכנית או אפשרות לעשות משהו״, אמר לעיתונאים לאחר ישיבת ממשלה.

״הכוחות המזוינים שלנו מאומנים בהגנה על איראן, והתרגילים השונים שקיימנו הם סימן שאיננו מתכוונים לצאת למלחמה, אבל שאנו רציניים בהגנה על המדינה״, הוסיף. כמו כן, ה״טהרן טיימס״ מדווח כי אמר שישנם פקידים ישראלים שבטוחים שכל מה שיעשו יתקבל בוושינגטון כפי שהיה בתקופת ממשל טראמפ, אבל כעת לאחר הבחירות הדברים השתנו. בנוסף, ציין וואזי כי ארה״ב מעוניינת לשוב להסכם הגרעין, אך ש״ערב הסעודית והמשטר הציוני פועלות בוושינגטון״ על מנת לסכל את התכנית. עם זאת, אמר, ״אנחנו לא צריכים לקחת את זה ברצינות״.  

על רקע המתיחות, הודיע צבא ארה״ב כי מפציץ B-52 של חיל האוויר האמריקני טס מעל אזור המזרח התיכון ״כדי להרתיע את התוקפנות הפוטנציאלית״, וכי הטיסה ״נועדה להציג את המחויבות האמריקנית לביטחון אזורי״. המפציץ יצא מבסיס חיל האוויר בברקסדייל שבלואיזיאנה וטס בלי הפסקה עד שהגיע ליעדו. ארה״ב אמנם לא ציינה את איראן בהודעתה, אך הכוונה ברורה. בשבועות האחרונים של ממשל טראמפ, דווחו שתי גיחות דומות.

מזכיר המדינה, אנת׳וני בלינקן, אמר אמש בתדרוך לתקשורת כי ארה״ב תוכל לחזור להסכם הגרעין רק לאחר שאיראן תשוב למלא את התחייבויותיה. טהרן, מצידה, הודיעה מוקדם יותר השבוע כי תוכל לשוב לפעול על פי תנאי ההסכם רק לאחר שהאמריקנים יסירו ממנה את הסנקציות שהטיל עליה ממשל טראמפ. 

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות