בשנה הבאה צפוי קיצוץ תקציב בסוכנויות הביון של בריטניה 

על פי נתונים של ממשלת בריטניה, שלושת שירותי הביון של הממלכה צפויים לאבד כ-3 אחוזי תקציב שנתי, לאחר שזכו להעלאה של מעל 20 אחוזים בשנים קודמות 

By UK Government - https://www.gov.uk/government/news/appointment-of-the-new-chief-of-the-secret-intelligence-service-mi6--2, OGL 3, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=96876268

סוכנויות הביון של בריטניה, MI6, MI5 ו-GCHQ צפויות להתמודד עם קיצוץ תקציבי קטן (3 אחוזים) החל משנת התקציב הבאה. כך לפי דיווח של Intelligence Online. על פי הפרסום, בשנת 2021 תקציב שלושת השירותים יעלה ב23 אחוזים ל3.3 מיליארדי ליש"ט לעומת 2.6 מיליארד בשנת 2020. 

אולם, בשנה לאחר מכן, הוא צפוי לרדת ל3.1 מיליארדים. בתקציב אמור להכנס גם השינוי שהצהירה עליו ממשלת בריטניה בהיבט הסייבר. הקמת כוח סייבר לאומי (National Cyber Force) שיאחד את הפעילות של משרד הביטחון והGCHQ. 

בהשוואה, תקציב המוסד והשב"כ לשנה , על פי הערכות גלויות, מגיע ל10 מיליארדי ש"ח (2.2 מיליארדי ליש"ט). בבריטניה יש כ-67 מליוני איש. בישראל 9 מליון. כלומר, בהנחה שכל ארגון ביון בשתי המדינות מקבל כמיליארד ליש"ט לשנה, אזרח ישראלי משלם יותר מפי 7 על שירותי ביון מאשר אזרח בריטי.



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית