הצאר הנוכחי: הצוות של אלכסיי נבלני חושף את הארמון של פוטין בחצי האי קרים

לפי הפרסום, נכרתה מנהרת מילוט תת קרקעית המובילה מהארמון עד לחוף הים השחור לצורך פינוי חירום ימי 

https://navalny.com

מידע לא חדש, אך עתה מתפרסמים פרטים, ולא במקרה: בחצי האי קרים, ליד הישוב גלנג'יק, שוכנת  אחוזת ענק, ובמרכזה ארמון (על שטח של כ-42 דונם) שהוא כנראה ארמונו החשאי של הנשיא פוטין. מי חשף את פרטי האחוזה, הארמון וצילומיו? ה"קרן נגד שחיתות", ארגון רוסי ללא מטרות רווח, שמשימתו חשיפת שחיתויות ברוסיה, ומייסד הקרן הוא אלכסיי נבלני, האופוזיציונר של פוטין.

נבלני הורעל בלונדון, נרפא בגרמניה, חזר למוסקווה ונמצא עתה במעצר. הצוות של נבלני פרסם את פרטי הארמון בקרים יום אחד לפני שנבלני טס מגרמניה למוסקווה. הקרן נגד שחיתות, מדווח THE DRIVE, ידועה ברוסיה בראשי התיבות FBK והוא הפיצה דוח חקירה מפורט על הארמון, המבוסס לדבריה על דוחות כספיים ומסמכים שהשיגה הקרן, בצירוף מבחר צילומים.

בארמון בין היתר אולם תיאטרון,  משרדים, חדרי שינה, מגרש החלקה על הקרח, כנסייה, אולמות נשפים וריקודים, ומנהרת מילוט המחברת את הארמון מתחת לקרקע עם חוף הים השחור. משערים ששווי הארמון כ-14. מיליארד דולר ואולי הרבה יותר. 

דובר הקרמלין דמטרי פסקוב הגיב שהדוח הוא "שטות גמורה", וכי אין לפוטין שום קשר לאחוזה. אך ידיעות בתקשורת ומידע מאנשים שונים טוענות שפוטין קשור למקום מאז שנת 2000 לפחות. עובדה היא במשך שנים ניסו עיתונאים ופעילים שונים להגיע לאחוזה ולארמון אך  לא הצליחו לחדור פנימה. המקום נשמר על ידי 'שרות ההגנה הפדרלי' ו'שרותי הביטחון FSB, שניהם ארגונים שהשתייכו בעבר ל-KGB. 

לקרן יש הוכחות שחל איסור לטוס מעל האחוזה והארמון מגובה של 13 אלף רגל ומטה. בספטמבר 2020  הוחכרה האחוזה לחברה מסויימת "למטרות מחקר מדעי, פעילויות חינוכיות, ציד ודיג". הקרן למלחמה בשחיתות הצליחה להטיס רחפן מעל האחוזה ולצלם. לדברי הצוות של נבלי, בניית הארמון נמשכה שנים ונעשו בו שינויים תכופים בגלל לחות גבוהה באזור וכיוון שהותקנו בארמון תחילה מערכות מיזוג אוויר שכשלו. 

עוד מסר הצוות של נבלני כי במתחם הארמון יש מגדל רדיו ויתכן שהוא אמור לשמש מטה פיקוד בעת חירום. יש סימנים שנכרתה מנהרת מילוט תת קרקעית ארוכה המובילה מהארמון עד לחוף הים השחור, שם הוכשר מעגן שבו יכולה לעגון ספינה לפינוי חירום מחצי האי קרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית