קניה רוכשת נגמ"שי Hizir מטורקיה

הצורך ברכש של 118 נגמ"שים חדשים נובע מהבטחת שרידות כוחות צבא קניה הפרוסים במאבק כנגד מיליציית הטרור אל-שבאב מסומליה
 

http://www.katmerciler.com.tr

אתר החדשות הקנייתי STAR מדווח כי משרד הביטחון הקנייתי אישר רכישת 118 נגמ"שי  Hizir מתורכיה בשווי של כ-70 מיליון דולרים. דוברת צבא קניה קולונל ציפורה קיוקו אמרה לאתר השבוע כי המדינה המזרח-אפריקאית מתמקדת בהבטחת שרידות כוחותיה הפרוסים במאבק כנגד מיליציית הטרור אל-שבאב מסומליה, ומכאן הצורך לרכוש 118 נגמ"שים חדשים.

הדוברת אמרה כי "צבא קניה העריך וקבע כי סביבת הפעולה העכשווית התפתחה באופן משמעותי ויוצרת איומים רבים על הנגמ"שים המועדים לפגיעה על ידי מטעני נפץ ישירים, מטעני נפץ לא-ישירים ומטענים הבאים כחלק ממארבים מאורגנים". היא הוסיפה כי מתוך מאגר של שלוש חברות שהגישו בקשה לספק לקניה את הנגמ"שים, רק חברת קטמרצ'ילר (Katmerciler) הטורקית עמדה בכל הדרישות הנדרשות עם נגמ"ש Hizir שלה, וניצחה שני מתמודדים אחרים מדרום אפריקה וצפון אמריקה.

נגמ"ש ה-Hizir הנו רכב 4x4 שפותח ויוצר על ידי החברה התורכית קטמרצ'ילר ונחשף בשנת 2016. הנגמ"ש פותח  על פי סטנדרטים של נאט"ו והוכשר על ידי מכוני ניסוי עצמאיים זרים לאחר שעבר את כל מבחני הביצועים והמיגון. ניתן להשתמש בו בתצורות שונות כרכב לחימה, רכב פיקוד ושליטה, רכב אב"כ, נושא מערכות נשק, אמבולנס, שיטור גבולות וסיור. בנגמ"ש יכולים להיכנס 9 לוחמים בנוסף למפקד הרכב ולנהג. 

האתר קובע כי הצי הנוכחי של נגמ"שים בצבא קניה מורכב מנגמ"שי Puma M16-15, WMZ 551BSI, Mamba MK5, Bastion ו-CS/VP 14, כולם נכנסו לשירות בין השנים 2010 ו-2019. כולם נפרסו במדינה ובסומליה כדי לטפל באיומי אבטחה, אך מספר לא מבוטל מהם הושם כבלתי פעילים עקב השינוי בסביבות האיום.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית