הממשלה האוסטרלית רוכשת טילים ימיים מתקדמים

המימון יאפשר לחיל הים הצטיידות בטילים ארוכי טווח, טילי קרקע-אוויר ארוכי טווח, טורפדו קל מתקדם ויכולות מורחבות לתקיפת מטרות יבשה מהים

הממשלה האוסטרלית רוכשת טילים ימיים מתקדמים

Senator the Hon Linda Reynolds CSC  - Minister for Defence - https://www.minister.defence.gov.au/minister/lreynolds

שרת הביטחון האוסטרלית, בראיון עימה, ציינה כי הממשלה הפדראלית האוסטרלית, תשקיע למעלה ממיליארד דולר בפיתוח ובהצטיידות של טילים ימיים מתקדמים. השרה הדגישה, כי פרוייקט הפיתוח וההצטיידות אינם נוגעים מפורשות לסין, אלא לאפשר לאוסטרליה לשמר את ריבונותה הימית, האווירית והיבשתית. השרה הדגישה כי מדינות שונות באזור מפתחות ומצטיידות בטכנולוגיות ובאמצעי לחימה מתקדמים ומתוחכמים. מהלכים אלו של מדינות האזור, הולידו מירוץ חימוש בזירה. 

דבריה של השרה נאמרו למרות שבמהלך השנים האחרונות התגברה המתיחות המדינית והצבאית בין המדינות. זאת על רקע הפעילות הצבאית הסינית בים סין הדרומי ובקרבת אוסטרליה, פעילות ריגול סינית ותקיפות סייבר כנגד תשתיות לאומיות ימיות וצבאיות באוסטרליה. 

שרת הביטחון, לינדה ריינולדס, ציינה שהמימון יאפשר לחיל הים הצטיידות בטילים ארוכי טווח, טילי קרקע-אוויר ארוכי טווח, טורפדו קל מתקדם ויכולות מורחבות לתקיפת מטרות יבשה מהים. "כל כלי הנשק החדשים הללו ישפרו את ההגנה על המשאבים הימיים שלנו וגם על גבול האומה שלנו", אמרה השרה לעיתונאים, בתדרוך שהתקיים בשבוע האחרון.  השרה אף הוסיפה כי טווח הטילים החדשים יאפשרו לאוסטרליה פגיעה במטרות בטווחים גדולים מ- 1500 ק"מ. 

באותה עת הכריזה השרה על בנייתן של שמונה ספינות סיור חדשות, הכוללת מערכות לחימה והגנה מתקדמות, מבוססות על שלל יכולות אוטונומיות. בדבריה הודגש כי אוסטרליה רואה חשיבות בשיתוף פעולה עם מדינות אחרות בנות בריתה. 

ככל הנראה אוסטרליה כבר החליטה על אמצעי הלחימה שבכוונתה לרכוש. עד היום התבססה המדינה על רכש אמצעי לחימה מארצות הברית, כולל טילים, מטוסי קרב ומערכות לחימה מתקדמות. סביר יהיה להניח שגם הרכש הקרוב יתבסס על חוזים מול תעשיות הביטחון האמריקאיות.