ים סין הדרומי: הצבא הסיני מפעיל משגרי טילים בליסטיים לאימון

טילים אלו מצוידים בראשי קרב קונבנציונאליים או גרעיניים, ונועדו לפגוע בכלי שיט גדולים כגון נושאות מטוסים

ים סין הדרומי: הצבא הסיני מפעיל משגרי טילים בליסטיים לאימון

By IceUnshattered - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42932969

סין הציבה כ- 20 משגרים עם טילים בליסטים מתקדמים לטווח בינוני (IRBM) באזורים שונים במדינה. האזורים בהם פוזרו המשגרים הם בקרבת הגבול הימי המזרחי של המדינה ובגבולה המערבי. הטילים שהוצבו הם טילים בליסטיים מדגם DF-26, שנועדו לפגיעה בכלי שיט בטווחים של  למעלה מ- 5000 ק"מ.

טילים אלו מצוידים בראשי קרב קונבנציונאליים או גרעיניים, ונועדו לפגוע בכלי שיט גדולים כגון נושאות מטוסים. בטילים משולבת מערכת תקשורת לוויינית, המאפשרת למערכת הנשק לעדכן אותם על מיקומה העדכני של מטרתם ובכך לאפשר פגיעה מדויקת במטרות דינאמיות בטווחים רחוקים. מיקום משגרי הטילים ברחבי סין, מאפשר לסינים לפגוע בכלי שיט בים סין הדרומית ובאוקיינוס ההודי.

דובר הצבא הסיני מסר כי משגרי הטילים הוצבו במדינה על מנת לאמן את צוותי הצבא הסיני, כחלק מהגברת המוכנות של הצבא הסיני למערכה צבאית מול ארצות הברית. בין שתי המדינות קיימת מתיחות צבאית גדולה מזה למעלה מעשור בים סין הדרומית, על רקע השתלטותה של סין על שטחים ימיים והכרזתם כאזורים כלכליים בשליטה סינית. יחד עם זאת, מיקום הטילים מהווה איום גם על הצי ההודי, ושולח אף אליה מסר מאיים.

תמונות לוויין שהוצגו באינטרנט, מצביעות על כך שבמסגרת האימונים שמקיים הצבא הסיני בוצעו שיגורים של טילים בליסטיים מהאזורים השונים.

משגרי הטילים נפרסו הרחק מקו החוף, ביישובי ספר ובמדבריות, כשהם נעזרים בטופוגרפיה על מנת להסתתר. פריסה זו נועדה להגן עליהם מפני תקיפה של טילי השיוט האמריקאיים מדגם טומהוק, שטווח פעולתם לא מאפשר להם להגיע לאזורים בהם הוצבו משגרי הטילים.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות