בייג׳ינג מתריסה: תערוך תרגיל צבאי בים סין הדרומי

זאת על רקע המתיחות עם טאיוואן והפגנת הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור. בסוף השבוע פלשו מפציצים סינים לשטח הזיהוי האווירי של טאיוואן. שי מזהיר מפני מלחמה קרה חדשה

בייג׳ינג מתריסה: תערוך תרגיל צבאי בים סין הדרומי

מטוס קרב של חיל האוויר הטאיוואני משתתף בתרגיל, אתמול. צילום: REUTERS/Ann Wang

על רקע המתיחות עם טאיוואן והפגנת נוכחות צבאית אמריקנית באזור, הודיעה אתמול (ג׳) סין כי בימים הקרובים תערוך תרגילים צבאיים בים סין הדרומי. המנהל לבטיחות ימית פרסם איסור על כניסה לחלק ממפרץ טונקין שבין סין לווייטנאם החל מהיום, אך לא סיפק פרטים על מהלך או היקף התרגילים.

בשבת האחרונה דיווחה טאיוואן כי מטוסי קרב ומפציצים סיניים, חלקם בעלי יכולת גרעינית, פלשו לאזור הזיהוי האווירי שלה. ארה״ב גינתה את המהלך, ובאותו יום נכנסה קבוצת נושאות מטוסים אמריקניות, בראשות ה״תיאודור רוזוולט״, לים סין הדרומי, על מנת ״לבצע פעולות שגרתיות כדי להבטיח את חופש הים״. למחרת שוב נצפו מטוסי הקרב הסינים באזור.

בתגובה להתגרות הסינית, ערך אתמול חיל האוויר הטאיוואני תרגיל מקיף, לדימוי תרחישי מלחמה. ״אנחנו מוכנים״, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס הקולונל הטאיוואני לי צ׳ינג-שי. ״לא נוותר על סנטימטר מהטריטוריה שלנו, אנחנו יכולים להגיב בכל עת״.

סין טרם הגיבה בנדון, אך הנשיא שי ג׳ינפינג שלח רמז למקבילו האמריקני ג׳ו ביידן לבל ימשיך בקו האיומים והסנקציות שהתווה קודמו בתפקיד, דונלד טראמפ. במסגרת נאומו בפסגת דאבוס שנערכה באופן מקוון בתחילת השבוע, הזהיר שי ממלחמה קרה חדשה. ״לבנות קליקות קטנות או לפתוח במלחמה קרה חדשה, לדחות אחרים, לאיים עליהם או להפחיד אותם – הדבר רק ידחוף את העולם לעבר פלגנות גבוהה יותר״, אמר.  

אולי יעניין אותך גם