איראן מעוניינת בהקמת איחוד שת״פ אזורי עם רוסיה ושכנותיה

שר החוץ זריף נמצא במסע דילוגים שכולל את רוסיה, אזרבייג׳אן, גאורגיה, ארמניה, וטורקיה. במהלך פגישה עם מקבילו הרוסי, אמר לברוב כי על ארה״ב לבטל את הסנקציות נגד איראן כתנאי לכך שתחזור להסכם הגרעין

לברוב וזריף בפגישתם אתמול (ג׳) במוסקבה. צילום: Russian Ministry of Foreign Affairs/TASS via REUTERS

שר החוץ האיראני, מוחמד ג׳וואד זריף, נפגש אתמול (ג׳) במוסקבה עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, כחלק ממסע דילוגים אזורי שמטרתו ״להקים איחוד של שיתוף פעולה בין שש ישויות״. המדינות האחרות בסבב של זריף כוללות את אזרבייג׳אן, גאורגיה, ארמניה וטורקיה, כך על פי דיווח של ה״טהרן טיימס״. ״לשיתוף פעולה רב-צדדי ישנה חשיבות רבה עבור איראן״, אמר זריף.

טרם הפגישה עם לברוב, אמר זריף כי הנושאים עליהם ישוחחו יכללו את ״המצב הבינלאומי, יישום הסכם הגרעין, וכמובן נושאים אחרים כמו סוריה, אפגניסטן ותימן שעומדים על הפרק״. עוד הוסיף כי ״מאז שטראמפ סיים את תפקידו נוצר מצב מיוחד, ולכן אנו מבקשים לתאם נושאים בינלאומיים עם גורמים רוסיים״. מצידו, שחרר משרד החוץ הרוסי הצהרה בה צוין כי הוא ״נחוש לפתוח ביחסים פוריים עם איראן״.

בנוגע להסכם הגרעין, אמר לברוב לאחר הפגישה בין השניים כי על ארה״ב לבטל את הסנקציות נגד איראן ולעמוד בתנאי הסכם הגרעין כתנאי לכך שטהרן עצמה תחזור להסכם. זריף אמר  כי ״אם וושינגטון תסיים את הסנקציות, נחזור ליישום מלא של חובותינו על פי ההסכם״. מוקדם יותר השבוע מסר משרד החוץ האיראני כי טהרן אינה מתכוונת לגרש משטחה את פקחי הסוכנות הבינ״ל לאנרגיה אטומית (סבא״א), חרף חוק שנוי במחלוקת בנושא שעבר בפרלמנט. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית