שגריר ארה״ב באו״ם: נכונן מחדש יחסים עם הפלסטינים

ריצ׳ארד מילס שטח בפני מועצת הביטחון את חזון ממשל ביידן לפתרון הסכסוך במזה״ת, המבוסס על פתרון שתי המדינות. ״ארה״ב מפצירה בשני הצדדים להימנע ממהלכים חד-צדדיים המקשים על הפתרון״, אמר

BIGSTOCK/Copyright: Divya777

ארה״ב תכונן מחדש יחסים עם הפלסטינים, תוך שמירה על קשר הדוק עם ישראל, אמר השליח האמריקני בפועל לאו״ם ריצ׳ארד מילס, במסגרת נאומו הראשון מול מועצת הביטחון שנשא בפגישה החודשית בעניין הסכסוך במזה״ת. עוד אמר מילס כי חזון הממשל לפתרון הסכסוך בפתרון שתי המדינות באופן המוסכם על שני הצדדים, לפיו ״ישראל חיה בשלום ובביטחון לצד מדינה פלסטינית בת-קיימא״.

״ארה״ב תפציר בממשלת ישראל וברשות הפלסטינית להימנע ממהלכים חד-צדדיים המקשים על פתרון שתי המדינות״, אמר מילס. הוא אמר כי על ישראל להימנע מפעולות בשטחים ומסיפוח, והפלסטינים צריכים לחדול מהסתה ומתשלומי טרור.

מילס ציין כי במסגרת חידוש ״היחסים שהתערערו בארבע השנים האחרונות״ עם הפלסטינים, ישיב הממשל החדש את הסיוע הכלכלי, וכן ינקוט בצעדים לפתיחת נציגויות דיפלומטיות שנסגרו בתקופת ממשל טראמפ. במקביל, ״ארה״ב תשמור על תמיכתה האיתנה בישראל, ותמשיך במדיניותה ארוכת-השנים להתנגדות להחלטות חד-צדדיות ופעולות נוספות בגופים בינלאומיים שמייחדים את ישראל באופן בלתי הוגן״, אמר.

מילס הוא הנציג הראשון בממשל האמריקני החדש שנושא דברים בפני האו״ם. הוא הסביר שהגישה לפתרון הסכסוך מהווה את ״הדרך הטובה ביותר להבטיח את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית, תוך שמירה על שאיפותיו הלגיטימיות של העם הפלסטיני למדינה משלו ולחיים בכבוד ובביטחון״. כמו כן, בירך על הסכמי הנורמליזציה עם ישראל, אך גם הוסיף כי ״אנו מכירים בכך שנורמליזציה ערבית-ישראלית אינה תחליף לשלום הפלסטיני-ישראלי״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית