נפסקות עבודות בניית החומה לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו 

הצו החדש של ביידן קובע כי עד 27 בינואר יש להפסיק את כל עכודות בניית החומה

By US Border Patrol - Department of Homeland Security, United States Border Patrol http://www.dhs.gov/xlibrary/photos/sand-dune-fence.jpg, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11951642

הממשל של הנשיא ביידן ביטל רשמית את מצב החירום הצבאי לאורך הגבול עם מקסיקו, אולם כמה אלפי חיילים המוצבים לאורך החומה יישארו בעמדותיהם בינתיים. לא יוקצו עוד כספים להקמת החומה לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו, וחוזים שכבר נחתמו, הודיע דובר משרד ההגנה  ל-MILITARY TIMES, יועתקו למטרות אחרות. 

יותר מ-3,000 חיילים, רובם אנשי המשמר הלאומי, עדיין מוצבים לאורך הגבול בעיקר לצורכי הגנה על מתקני מכס ושמירת הגבול. הם אינם עוצרים מי שמנסים לחצות את הגבול  ממקסיקו לארה"ב. משרד ההגנה הקצה בשנתיים שחלפו 11 מיליארד דולר לפרוייקט החומה, וסכומים אלו יועברו עתה לתכניות בינוי צבאיות ורכש כלי רכב, מטוסים וסוגי ציוד אחרים. 

הצבא הודיע כי 3.6 מיליארדי הדולרים שהוקצו לו במסגרת פרוייקט החומה יוקדשו מעתה לביצוע מאה פרוייקטים הכוללים בניית בתי ספר בבסיסים צבאיים, מטווחי ירי ומתקנים לסילוק אשפה בבסיסים. הצו החדש של ביידן קובע כי עד 27 בינואר יש להפסיק את כל עכודות בניית החומה ולהגיש לממשלה לאישור תכניות חלופיות לניצול הכספים.  
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית