ראש אכ״א: ״הפרקליטות הצבאית הם כולם עבריינים״

על פי דיווח של יואב זיתון באתר Ynet, תקף אלוף מוטי אלמוז בחריפות את הפרקליטות ואת התובע הצבאי הראשי בכינוס שערך לקציני מצ״ח, על רקע החלטות הפרקליטות בפרשת התאבדות לוחם גבעתי

ראש אכ״א: ״הפרקליטות הצבאית הם כולם עבריינים״

אלוף מוטי אלמוז, צילום מתוך אתר צה״ל

ראש אגף כוח אדם, אלוף מוטי אלמוז, תקף בחריפות את הפרקליטות הצבאית ואת התובע הצבאי הראשי בכינוס שערך לקציני מצ״ח בקיץ האחרון, כך דיווח אתמול (ב׳) יואב זיתון באתר Ynet. ״הפרקליטות הצבאית הם כולם עבריינים. מאפיה אחת גדולה. צריך לסגור את היחידה הזו. הם שקרנים ומזייפים עובדות ומספרים סיפורים שלא היו ולא נבראו״, כך אמר, על פי הדיווח.

זיתון מציין כי אלמוז אמר את הדברים על רקע החלטת הפרקליטות להסתפק באישומים נגד הגורמים הזוטרים בלבד בפרשת התאבדותו של ניב לובטון ז״ל, לוחם גבעתי. דבריו נשמרו בסוד עד כה בין בכירי צה״ל בשל נפיצותם. רא״ל כוכבי, על פי הדיווח ב-Ynet, דרש הבהרות מהאלוף, שנאלץ לכנס שוב את אותו הפורום ולחזור בו מדבריו.

תגובת דובר צה"ל:

"ראש אכ״א התנצל על הדברים, זמן קצר לאחר השיחה, גם בפני הפורום בו נאמרו וגם בפני הפצ״ר והתצ״ר, והוא מצר על כך שנאמרו גם כיום. לראש אכ״א הערכה אישית ומקצועית לפרקליטות הצבאית ולמצ"ח ולעומדים בראשם לאור שנים של עבודה משותפת לטובת צה"ל וביטחון המדינה.

"יצוין כי עמדות צה"ל שהוגשו לבית המשפט בהליכים המתנהלים בפרשה קשה וכאובה זו, גובשו באופן ענייני, מקצועי וישר, ויש לאפשר להליכים המשפטיים להתקיים כסדרם. הרמטכ"ל רואה בפרקליטות הצבאית יחידה מקצועית מהמעלה הראשונה, איכותית, מחוברת לשטח ולמפקדים המבצעת את תפקידה באופן עצמאי. לפרקליטות הצבאית תרומה משמעותית ביותר לעמידת צה״ל במשימותיו ולשמירה על ערכיו. קציני היחידה ומפקדיה זוכים לגיבוי ותמיכה מלאים מהרמטכ״ל."

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות