ארה״ב: צו נשיאותי להגנה מפני רחפנים עוינים

באחד מצעדיו האחרונים כנשיא, חתם טראמפ על הצו המטיל הגבלות ואיסורים על העברה או מכירת רחפנים למדינות הנחשבות אויבות – קוריאה הצפונית, איראן, סין, ורוסיה

ארה״ב: צו נשיאותי להגנה מפני רחפנים עוינים

BIGSTOCK: Copyright: ireniu

יומיים לפני שעזב את הבית הלבן חתם נשיא ארה״ב לשעבר, דונלד טראמפ, על צו נשיאותי "בדבר הגנה על ארה"ב מפני מערכות כלי טיס בלתי מאויישים, רחפנים".

הצו מטיל הגבלות ואיסורים על העברה או מכירת רחפנים למדינות הנחשבות אויבות (קוריאה הצפונית, איראן, סין, רוסיה וכל מדינה שלדעת משרד המסחר מסכנת את הביטחון הלאומי או הכלכלי של ארה"ב). הוא מורה לרשות התעופה הפדרלית FAA לעדכן את מדיניותה בעניין הגנת במרחבים האוויריים של מתקנים ותשתיות רגישים במיוחד.

הצו מדבר על הצורך למנוע שימוש בכספי משלם המיסים כדי לרכוש כלי טיס בלתי מאוישים מסוכנים המיוצרים אצל גורמים עוינים, או המכילים תוכנות שלהם, ומורה לכל ראשי הסוכנויות, הארגונים והגופים הרלוונטיים לבחון היטב אם לא מפיצים בארה"ב כלים או טכנולוגיות תוצרת גורמים עוינים ומזיקים.

מזה מספר שנים, נמנעים גופי ממשל  משימוש ברחפנים תוצרת סין ומזהירים מפניהם, תוך הדגשה שהסינים עלולים לשאוב מידע בשיטה זו. הצבא האמריקני כבר מזמן אוסר על רכישת רחפנים תוצרת DJI הסינית, יצרנית הרחפנים הגדולה בעולם, והחברה נמצאת בראש הרשימה השחורה של משרד המסחר, הכוללת חברות שאסור למכור להן טכנולוגיות. בינואר 2020 קרקע משרד הפנים האמריקני את כל צי הרחפנים שלו  עד להשלמת בדיקות ביטחון סייבר בכלים.

הצו הנשיאותי עוסק גם בסכנות של התנגשויות רחפנים בכלי טיס או במתקנים קרקעיים אזרחיים וצבאיים. ידיעה באתר The Driveמזכירה שהיו בעבר "תקלות רחפנים" מעל המתקן הגרעיני פאלו וורדה ומעל סוללה של טילי הגנ"א THAAD באי גואם.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות