רוסיה: אלפי עצורים בהפגנות לשחרור נבלני

רבבות יצאו לרחובות בכל רחבי המדינה בדרישה לשחרור מנהיג האופוזיציה, שנעצר עם שובו מגרמניה לאחר שהתאאושש מההרעלה. נבלני ממתין כעת לדיון שבו ייקבע אם יושת עליו עונש מאסר של שלוש שנים

עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה לשחרור נבלני, מוסקבה, שבת. צילום: Valery Sharifulin/TASS via REUTTERS

המשטרה הרוסית עצרה למעלה מ-3,400 מפגינים אתמול (שבת), מתוך הרבבות שהשתתפו במחאות בכל רחבי המדינה נגד ממשל פוטין, בדרישה לשחרורו של מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני, שנעצר לאחר שחזר למולדתו מגרמניה, בפעם הראשונה מאז הרעלתו באוגוסט האחרון.

נבלני הורשע בשנת 2014 במרמה והלבנת הון ונדון למאסר על תנאי. הוא נעצר עם חזרתו מגרמניה בתואנה כי לא התייצב בבית המשפט כנדרש ממנו, וכעת ממתין לדיון בו ייקבע אם עונש המאסר על תנאי (על עבירות שהוא דוחה כשקריות וכתפירת תיק) יומר לשלוש שנים וחצי בכלא. לאחר שנעצר, הוא עצמו קרא לתומכיו לצאת ולמחות. סוכנות הידיעות איי.פי מוסרת כי ההפגנות התקיימו בכל רחבי רוסיה, אפילו בטמפרטורה של מינוס 50 מעלות במזרח סיביר, וכמובן גם בערים המרכזיות.

קבוצת OVD-Info, העוקבת אחרי מעצרים פוליטיים, מסרה כי לפחות 941 נעצרו במוסקבה, למעלה מ-350 איש נעצרו בסנט פטרסבורג, וסה״כ נעצרו 3,454 ב-90 ערים ברחבי המדינה. בין העצורים הייתה יוליה, רעייתו של נבלני, ששוחררה לאחר זמן קצר. תומכיו קראו לחידוש המחאות בסוף השבוע הבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית