הסכם הגרעין: איראן מכחישה קיום שיחות עם ארה״ב

שר החוץ האיראני כינה את הדיווחים בנושא ״חסרי בסיס״, ואמר כי הוא מצפה להסרת הסנקציות ע״י ממשל ביידן. ״ממשל טראמפ הולך לפח האשפה של ההיסטוריה. האמריקנים החמירו את המצב ועליהם להשיבו לקדמותו״

שר החוץ האיראני, מוחמד ג׳וואד זריף. צילום: Dalati Nohra/Handout via REUTERS

שר החוץ האיראני, מוחמד ג׳וואד זריף, הכחיש מידע שפורסם בעיתון ״לה פיגארו״ הצרפתי, לפיו איראן וארה״ב כבר חידשו את הדיונים בנוגע לחזרת האחרונה להסכם הגרעין, וכי מסרים הועברו לוושינגטון דרך שגריר איראן באו״ם, מאג׳יד טכט-רבאנג׳י – כך מדווחת סוכנות הידיעות האיראנית מהר. ״השגריר נמצא מזה שלושה שבועות בטהרן, וטענות הכתב חסרות בסיס״, אמר זריף במסיבת עיתונאים.

״אין צורך במשא ומתן בכלל עם ארה״ב״, אמר זריף. ״מה שקרה, זה שארה״ב הפרה את התחייבויותיה. אם הם יסירו את הסנקציות, לא תהיה שום בעיה לדעתנו. ביידן אחראי להסרתן, ואם יעשה זאת, נחזור להסכם״. כזכור, איראן חזרה לאחרונה להעשיר אורניום ברמה של עד 20%, מה שמהווה הפרה מוחלטת של ההסכם, בנוסף להפרות נוספות. כמו כן, הבהיר שר החוץ שלא יהיה צורך בגישור מצד קטאר, כפי שדיווח לאחרונה. ״קטאר הציעה שיחות, ואמרנו שאנחנו תמיד תומכים בדיאלוג״, אמר.

״הממשל האמריקני החדש וכן האירופאים צריכים לדעת שאיראן אינה מהווה את הבעיה, אבל הם כן. בעיית הנשק באזורנו אינה נובעת מכמות הנשק המוגבלת שאיראן מייצרת, אלא מכך שמכירות הנשק שלהם הפכו את האזור לחבית חומר נפץ״, אמר זריף, והוסיף כי איראן ״לעולם לא תתחיל במעשה תוקפנות או במלחמה, אך תתנגד ללחץ ותגיב בעוצמה לאיומים ולתקיפות״.

זריף, שאמר את הדברים ביום רביעי האחרון, היום בו הושבע ג׳ו ביידן לנשיא ארה״ב, הוסיף כי ״ממשל טראמפ הולך היום לפח האשפה של ההיסטוריה. העם האמריקני שלח אותו לשם. זו ממשלה שפגעה בקונגרס ובלב הדמוקרטיה כדי להשיג את יעדיה. האמריקנים הם אלה שהחמירו את המצב, והם אלה שצריכים להשיב אותו לקדמותו״. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית